Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Tablety i chromebooki odporne na globalne spadki sprzedaży komputerów.

Sprzedaż komputerów spada. Jednocześnie, dwie nieco niedoceniane kategorie, zdają się być odporne na globalne spowolnienie. 

Rabaty i promocje oferowane przez sprzedawców i detalistów w okresie świątecznym pomogły w pobudzeniu popytu na tablety. Dotyczy to jednak tylko odbiorców konsumenckich. Firmy i instytucje przyjęły bardziej ostrożne podejście do wydatków na IT.

Najnowsze dane Canalys pokazują, że globalna sprzedaż komputerów osobistych (w tym wliczając rynek tabletów) spadła o 21% rok do roku w czwartym kwartale 2022 r. do 105,6 mln sztuk. W efekcie, całoroczna sprzedaż komputerów osobistych i tabletów wyniosła 434,5 miliona sztuk, co oznacza spadek o 13% w porównaniu z rokiem 2021, kiedy sprzedano prawie pół miliarda urządzeń.

Jednakże, rynek tabletów okazał się odporny na spadki, odnotowując wzrost sprzedaży o 1% do 42,3 mln sztuk w ostatnim kwartale, kończąc rok 2022 z dostarczoną łącznie liczbą 150,8 mln tabletów, o 5% mniej niż w 2021 r.

Podobnie, sprzedaż Chromebooków sięgnęła 3,6 mln sztuk w Q4 2022, co oznacza spadek o 10% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r. Dało to całoroczną sprzedaż na poziomie 17,7 mln sztuk.

„Popyt na tablety utrzymywał się na wysokim poziomie pomimo pogarszających się warunków ekonomicznych” – mówi Himani Mukka, analityk Canalys – „Lider rynku, firma Apple, przyczyniła się do ogólnego wzrostu, wprowadzając na rynek nowe produkty premium, pokazując, że klienci pozytywnie zareagują na atrakcyjne innowacje w tym segmencie. Znaczące rabaty i promocje oferowane przez dostawców i detalistów w okresie świątecznym również pomogły pobudzić popyt, ponieważ konsumenci chcieli wydłużyć swoje budżetów. Jednak w segmencie profesjonalnym zarówno firmy, jak i rządy przyjęły bardziej ostrożne podejście do wydatków na IT, wstrzymując niektóre plany transformacji cyfrowej, które obejmowałyby zakup tabletów”.

Pomimo spadku od 2021 r., wielkość sprzedaży tabletów w 2022 r. była znacznie wyższa niż przed pandemią. Potrzeba cyfryzacji edukacji w globalnym ujęciu pozostaje wysoka, zwłaszcza na rynkach rozwijających się. Warto przy tym pamiętać, że szkoły często preferują tablety zamiast laptopów ze względu na przewagę cenową, łączność i wiekszą wytrzymałość na urazy mechaniczne.

Chromebooki odnotowały wprawdzie w Q4 2022 szósty z rzędu kwartał spadku, ale był on łagodniejszy niż w poprzednich pięciu kwartałach. To natomiast wszystko oznacza znacznie mniejszy spadek niż w całości rynku komputerów.

Praca na dwóch monitorach gwarancją wyższej produktywności

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE