Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Sony rozpoczyna cykl spotkań ze studentami szkół filmowych w Europie

Słuchacze szkoły filmowej AMA Film Academy z Warszawy mieli okazję poznać bliżej najnowsze kamery Sony z serii Cinema Line. Byli to słuchacze I roku kierunku Camera Light. Zajęcia, w warszawskim oddziale ATM System, prowadził Marcin Pabiniak.

Wśród sprzętu, z którym mieli okazję zapoznać się studenci były przede wszystkim kamery: filmowa, Sony VENICE 2 wraz z rozszerzeniem Sony Extension System 2 (Rialto 2), kamera newsowa oraz dokumentalna 6K, FX9, kamera 4K full frame, FX3 oraz najnowsze dziecko w formacie APS-C, FX30.

To pierwsze z cyklu tegorocznych spotkań, organizowanych przez Sony dla młodych ludzi w najlepszych szkołach filmowych w całej Europie. Akcja ma na celu umożliwienie studentom poznania najnowszego sprzętu z tego segmentu – edukację i inspirację. Dzięki temu młodzi miłośnicy sztuki filmowej mogą zapoznać się z kamerami docenianymi przez operatorów filmowych z całego świata.

AMA Film Academy to nastawiona na praktykę szkoła kształcąca w nowych zawodach filmowych. Została założona przez Piotra Lenara – autora zdjęć filmowych o bogatym dorobku artystycznym. Szkoła ma siedziby w Krakowie i w Warszawie. Program nauczania ewoluuje w miarę pojawiania się nowych trendów i technologii filmowych.

 

„W przeszłości współpracowaliśmy już z wiodącymi szkołami filmowymi w Polsce. W wielu z nich są oczywiście dostępne różnorakie kamery Sony. Obecnie jednak naszym celem jest zapoznawanie studentów z najnowszymi rozwiązaniami na bardzo wczesnym etapie ich edukacji.”– stwierdził Aleksander Bednarczyk, Regional Marketing Manager East, Imaging Products & Solutions – Media Solutions.

 

Gwiazdą tego spotkania była kamera Sony VENICE 2 z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu CMOS 8,6K (8640 × 5760) z 16-stopniowym zakresem dynamiki tonalnej i funkcją dwóch bazowych czułości ISO – 800 i 3200 – pozwalającą na pracę w szerokim zakresie warunków oświetleniowych.

Ze względu na swoje parametry kamera jest ceniona przez wielu uznanych twórców na całym świecie – przy jej pomocy powstało m.in. wiele hollywoodzkich blockbusterów, jak najnowsze Top Gun Maverick czy Avatar: Way of the Water. VENICE 2 na warsztatach towarzyszyło Rialto 2, inaczej Sony Extension System 2 czyli  unikalny systemem umożliwiający odłączenie bloku przetwornika od korpusu kamery za pomocą kabla o długości nawet do 12m i to bez żadnej straty jakości rejestrowanego obrazu.

Sony PWX-FX9 – wyposażona w pełnoklatkową matrycę CMOS Exmor R 6K zapewnia nagrywanie w rozdzielczości DCI 4K, UHD i HD. FX9 ma podstawową czułość ISO 800, zaś wtórną ISO 4000. Można nagrywać filmy w przyśpieszonym lub zwolnionym tempie wybierając żądaną liczbę klatek na sekundę od 1 do 60 kl./s. System Fast Hybrid AF daje szybkość, płynność i dokładność śledzenia obiektów. Zaś technologia przetwarzania koloru S-Cinetone gwarantuje bogactwo barw w środku zakresu i większą płynność przejść tonalnych.

Kolejne urządzenie z serii Cinema Line prezentowane podczas zajęć to – Sony ILME – FX3. Ta mała, pełnoklatkowa kamera z trybem nagrywania obrazu 4K (QFHD) z szybkością 120 kl./s  i ponad 15-krotnym zakresem dynamicznym oferuje systemy  Fast Hybrid AF i Real-time Eye AF oraz przetwarzania koloru S-Cinetone.

Ostatnia z prezentowanych kamer to wyposażona w wiele profesjonalnych rozwiązań – Sony ILME-FX30. Przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ APS-C (formatu Super 35) o rozdzielczości 20,1 megapiksela oferuje dwie bazowe wartości ISO (800/2500), dzięki czemu zapewnia wysoką czułość, niski poziom zakłóceń i ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej.

 

„Zajęcia miały charakter warsztatowy. Młodzi ludzie, którzy w nich uczestniczyli są znakomicie przygotowani, bardzo świadomi i zaangażowani w temat. Duża część z nich aktywnie działa w branży i produkcji treści wideo. Pełnią różne role na planach, pracują nad własnymi projektami, a także nagrywają materiały social mediowe dla biznesu. Dyskusje z takimi pasjonatami dają nam cenny wgląd w ich potrzeby, dzięki czemu możemy udoskonalać zarówno nasze produkty, jak i działania marketingowe” – podsumowuje Aleksander Bednarczyk.

 

Samsung Electronics rozważa zwiększenie swojej obecności na rozwijającym się rynku robotyki i wskazuje na możliwość wykupienia Rainbow Robotics

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE