Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Sony potwierdza ponure prognozy dla rynku smartfonów

Według doniesień, wysokiej rangi menedżer Sony, Sadahiko Hayakawa, ostrzegł, że spodziewana poprawa na rynku smartfonów może nie nadejść przed 2024 rokiem, ze względu na pogarszające się warunki w Stanach Zjednoczonych oraz opóźniony, bardziej złożony proces poprawy sytuacji w Chinach.

Raport agencji Bloomberg relacjonuje, że to ostrzeżenie zostało wydane przez starszego generalnego menedżera w dziale finansowym Sony, podczas rozmowy z analitykami, podczas której omawiano wyniki finansowe za drugi kwartał kalendarzowy, będący jednocześnie pierwszym kwartałem fiskalnym 2023 roku firmy.

Początkowo firma zakładała, że rynek smartfonów zacznie wykazywać oznaki poprawy w drugiej połowie swojego roku fiskalnego. Jednakże oczekiwania te musiały zostać dostosowane, teraz przesunięte na przynajmniej kolejny rok. To jest wyraźną oznaką tego, jak trudne wyzwanie stanowi obecna sytuacja na rynku smartfonów.

Sony, oprócz produkcji własnych urządzeń, jest także dostawcą różnych komponentów dla innych producentów, w tym zaawansowanych technologii stosowanych w aparatach w wysokich modelach smartfonów. Ta ostatnia prognoza dołącza do rosnącej listy pesymistycznych ocen dotyczących segmentu smartfonów, które padły w ostatnich miesiącach ze strony producentów i analityków.

Biorąc pod uwagę wyniki finansowe, przychody za pierwszy kwartał fiskalny w segmencie Komunikacji Mobilnej Sony, który obejmuje urządzenia Xperia oraz dział usług internetowych, spadły z 99 mld jenów do 87,3 mld jenów w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku.

Jeśli chodzi o ogólną kondycję firmy, Sony odnotowało łączny zysk netto w wysokości 217,5 mld jenów, co stanowi spadek o 17 procent w porównaniu z poprzednim okresem. Natomiast przychody wzrosły z 2,3 bln jenów do 3 bln jenów, co wskazuje na pewne ożywienie w innych segmentach działalności firmy, jednak nadal pozostaje w cieniu wyzwań związanych z rynkiem smartfonów.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE