Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rynek Display okiem Samsunga. Adam Parzonka i Jacek Klee o planach na przyszłość i rozwoju technologii.

Jedna z czołowych firm w obszarze display, Samsung Electronics, ma ambicje i wszelkie możliwości, by je realizować. O podsumowaniu ubiegłego roku, planach na przyszłość i rozwoju technologii rozmawialiśmy z Adamem Parzonką, Head of Sales Displays w Samsung Electronics Polska oraz z Jacekiem Klee, Senior Sales Managerem w Samsung Electronics Polska.

 

Jaki był 2021 rok dla firmy Samsung w Polsce?

Adam Parzonka: Rok był bardzo ciekawy z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że doświadczyliśmy wyzwań zupełnie innych niż wcześniej. W 2021 normalizacja otoczenia biznesowego sprawiła, że klienci bardzo raptownie wrócili do rozmów o projektach, które były zamrożone wcześniej. Widzimy duży popyt na rynku. Ugruntowaliśmy naszą pozycję jeśli chodzi o ekrany profesjonalnego wyświetlania. Rok 2021 kończymy uznając go za sukces.

Jacek Klee: Rok 2021 był dla nas znakomity z kilku powodów. Pierwszym jest to, że odkryliśmy produkt na nowo, dzięki nowym kategoriom i zaadresowaniu potrzeb w bieżących kategoriach. Drugim to, że podołaliśmy zwiększonemu popytowi, dzięki dobremu planowaniu. Myślę, że rok był bardzo udany. To, co zasługuje na uwagę, to fakt, że udało nam się otworzyć na nowe obszary. Mam tu na myśli klientów korporacyjnych, biznesowych. Mamy teraz jasny podział na produkty konsumenckie, w których zawsze byliśmy silni, jak i biznesowe, które spełniają potrzeby firm i dużych organizacji. Ten obszar, skierowany na rynek B2B, będziemy silnie rozwijać, nie tylko pod kątem produktów, ale przede wszystkim pod kątem programu partnerskiego i pozyskiwania szerszego grona partnerów, bo to jest dla nas najważniejszy element.

 

2021 rok to był także czas poważnych niedoborów podzespołów, problemów w łańcuchach dostaw, co wiele firm odczuło poważnie. To też niecodzienna sytuacja na rynku?

Adam Parzonka: Dawno nie mieliśmy takiej sytuacji, że cierpimy na brak towaru. Zawsze było tak, że producent miał za zadanie wykorzystać wszelki potencjał dostępny na rynku. W chwili obecnej, dział sprzedaży musiał zmierzyć się z innymi wyzwaniami. Jak zaplanować długoterminowe dostawy? Jak wytłumaczyć klientowi, że musi czekać na towar? Jak pracować z partnerami tak, aby planowali także z dużym wyprzedzeniem. To wymagało innego podejścia niż wcześniej. Kiedyś dostawy realizowano z dnia na dzień. Teraz odbywa się to inaczej, co jest wyzwaniem dla naszego zespołu. To, że zakończyliśmy 2021 rok na takiej, a nie innej pozycji, z takimi wzrostami, to zasługa wytężonej pracy wielu ludzi, którym za to bardzo dziękuję.

Jednocześnie widzimy budzenie się rynku. Nawet sektor, który ucierpiał na pandemii najmocniej, a wcześniej przynosił jedne z największych przychodów, czyli retail. Do 2019 to był najbardziej dynamicznie rozwijający się fragment rynku digital signage. W 2021 roku widać, że największe firmy, operatorzy centrów handlowych, wrócili do rozmów na temat budowy nowych systemów lub doposażenia. Nastąpił czas inwestycji po 18 miesiącach zastopowania. Rynek nauczył się żyć z pandemią.

Wszystkie sektory, które cierpiały z powodu ograniczeń pandemicznych, wracają do rozmów, są aktywne. To, naturalnie, jest wzmocnione nowościami w naszym portfolio, tak w obszarze produktów LED, jak i monitorów interaktywnych. Pandemia zrodziła nowe potrzeby, a my umiemy na nie odpowiedzieć.

 

Skoro jesteśmy przy produktach – czy jakaś linia monitorów Samsunga okazała się szczególnym hitem w 2021 roku?

Jacek Klee: Jeśli chodzi o trendy rynkowe, to z pewnością odpowiedzią jest gaming. Jest to sektor od wielu lat stale rosnący. Często było tak, że przy spadającym rynku była to jedyna rosnąca kategoria. To, co nam dało wiatr w żagle, to było wprowadzenie gamingowej marki Odyssey. Dziś możemy bez cienia wątpliwości powiedzieć, że jesteśmy numerem jeden w monitorach dla graczy; zarówno tych dla graczy casualowych, jak i entuzjastów.

Poza tym, to pojawiła się u nas pewna nowa koncepcja produktowa – monitory smart. Są to monitory znajdujące się na pograniczu biznesu i segmentu konsumenckiego. Stylistycznie są eleganckie, bezramkowe, ładnie zaprojektowane. Mamy jednak wiele możliwości – w tym dostęp do aplikacji, które znamy z telewizorów Samsung. Możemy np. oglądać filmy z serwisów streamingowych bez pośrednictwa komputera. Ta koncepcja przyjęła się nie tylko w segmencie konsumenckim, ale też home office. W 2022 roku pojawi się też model M8, z wbudowaną kamerą, obsługą Office 365 i wideokonferencji – bez użycia komputera.

 

Jak wyglądała w 2021 roku współpraca z partnerami Samsung w Polsce? Wiem, że dla waszej firmy jest to szczególnie istotne, bo sprzedajecie wyłącznie przez partnerów.

Adam Parzonka: Tak, nasze rozwiązania dostarczamy tylko i wyłącznie przez partnerów. Wiemy, że to nie był dla nich łatwy rok. Staraliśmy się tak działać, aby nasz zespół był w stanie ich wspierać. Partnerzy to część naszego DNA, my nigdy z nimi nie konkurujemy. Są dla nas najważniejsi, a ich sukcesy, są jednocześnie naszymi. Dlatego też cały nasz zespół skupia się na zapewnieniu możliwie dobrego wsparcia ich działań.

 

Wasz zespół w minionym roku uległ też pewnemu przeobrażeniu, prawda?

Jacek Klee: Tak, masz rację. Przede wszystkim staraliśmy się zespół zjednoczyć i dopasować do nowych potrzeb. W znacznym stopniu to wynika ze zmian, o których już wspominałem, a mianowicie ze zwiększonego skupienia na partnerach B2B. Bardzo wielu nowych partnerów udało nam się pozyskać. Z jednej strony, ze względu na eksplozję ofertową, ale też dlatego, że byliśmy ważnym punktem gdy osłabiona dostępność u innych vendorów sprawiła, że klienci musieli szukać alternatyw. To, co muszę zaznaczyć, to fakt, że udało nam się zbudować zespół profesjonalistów, którzy swoje zawodowe korzenie mają w firmach komputerowych. Mają więc cenne doświadczenie, przyniesione wprost od dużych vendorów, często firm, które, podobnie jak my, mają w swoim DNA kanał partnerski. Nasz zespół doskonale rozumie więc charakterystykę rynku, współdziałania vendora, partnera i dystrybutora.

 

Postępy w realizacji miliardowej inwestycji w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej zaprezentowała Dominika Bettman, dyrektor generalna Microsoft w Polsce.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE