Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Roczne przychody Tencent spadają po raz pierwszy

Tencent Holdings po raz pierwszy odnotował spadek rocznych przychodów, ponieważ spowolnienie gospodarcze w Chinach spowodowane pandemią i długotrwałymi działaniami regulacyjnymi zebrało żniwo. 

Jak podaje Reuters, największa na świecie firma zajmująca się grami wideo i operator platformy komunikacyjnej WeChat odnotowała w 2022 r. przychody w wysokości 554,55 mld juanów (81 mld USD), co oznacza spadek o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Według Refinitiv analitycy oczekiwali średnio 555,15 miliardów juanów. Jej przychody za czwarty kwartał zakończony w grudniu wzrosły o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim do 144,95 miliardów juanów, w porównaniu do konsensusu na poziomie około 144 miliardów juanów.

Krajowe przychody Tencent z gier spadły o 6% do 27,9 miliarda juanów w czwartym kwartale, podczas gdy międzynarodowe przychody z gier wzrosły o 5% do 13,9 miliarda juanów.

Przychody Tencent z reklam online wzrosły o 15% do 24,7 miliarda juanów, ponieważ marki zwiększyły wydatki w okresie ożywienia. Przychody z usług fintech i usług biznesowych spadły o 1% w kwartale do 47,2 miliarda juanów, mimo że Tencent nadal rozwija się w tych dwóch obszarach.

Zysk Tencenta przypadający na akcjonariuszy spadł w ciągu roku o 16% do 188,24 mld juanów, w porównaniu do konsensusu na poziomie 114,19 mld juanów. Wyniki pojawiają się w kontekście niepewnych perspektyw biznesowych na największym światowym rynku gier po dwóch latach represji, ale uczestnicy sektora są ostrożnie optymistyczni co do ożywienia, ponieważ organy regulacyjne zaczęły przyznawać licencje wydawnicze od końca zeszłego roku po wielomiesięcznym zamrożeniu. W przeciwieństwie do większości innych krajów w Chinach gry wideo wymagają zatwierdzenia przez organy regulacyjne przed wydaniem.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE