Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Przychody z reklam Alphabet rozczarowują, a akcje spadają o 6% 

W kontekście niepewności gospodarczej w USA potężne jednostki Alphabet, Google i YouTube, stanęły w szranki o budżety reklamowe z innych platform internetowych, w tym Facebooka, Instagrama, TikToka i Amazon.com. 

Poziom sprzedaży reklam Alphabet w okresie świątecznym była niższa od oczekiwanych, a firma podała, że w tym roku jej wydatki na takie elementy, jak serwery obsługujące sztuczną inteligencję, jeszcze wzrosną. Akcje Alphabetu spadły o 6% w handlu po godzinach.

Sprzedaż detaliczna była dobrym punktem, a przychody firmy z reklam w czwartym kwartale wzrosły do 65,5 miliarda dolarów z 59,0 miliardów dolarów rok wcześniej. Według danych LSEG było to mniej niż średnie oczekiwania analityków na poziomie 66,1 miliarda dolarów.

Przychody z Google Cloud w ostatnim kwartale, wynoszące 9,2 miliarda dolarów, przekroczyły oczekiwania na 8,9 miliarda dolarów. Oznaczało to ponowne przyspieszenie wzrostu przychodów z chmury w porównaniu z poprzednim kwartałem do 25,7%, ale było wolniejsze niż wzrost o 32% w kwartale ubiegłego roku.

Alphabet odnotował zysk w czwartym kwartale w wysokości 20,7 miliarda dolarów.

Google, wynalazca technologii stanowiącej podstawę dzisiejszego boomu na sztuczną inteligencję, również toczy walkę z dwoma graczami z branży, którzy przyciągnęli uwagę świata biznesu: twórcą rozwiązania ChatGPT, OpenAI i wspierającym go Microsoftem. Podczas gdy przychody Google Cloud przekroczyły szacunki z Wall Street, a wzrost pojawił się dzięki wsparciu ze strony sztucznej inteligencji, platforma Microsoft Azure rosła szybciej w tym samym okresie. Zasilanie tak potężnych systemów sztucznej inteligencji wymaga bowiem znacznych inwestycji w serwery, centra danych i badania.

Nakłady inwestycyjne Alphabet wzrosły o 45% do 11 miliardów dolarów, najwięcej od lat, a dyrektor finansowa Ruth Porat powiedziała analitykom podczas telekonferencji, że w tym roku wydatki inwestycyjne będą znacznie większe niż w 2023 roku. Aby ograniczyć koszty, giganci technologiczni likwidują projekty niepriorytetowe i redukują miejsca pracy.

Google wprowadza potężny zestaw modeli o nazwie Gemini do swojego Barda, rywala ChatGPT. Mają one znaleźć zastosowanie także u reklamodawców, aby ich dolary wpływały do działalności związanej z wyszukiwarką Google’a. Ponadto firma podjęła decyzję o zainwestowaniu do 2 miliardów dolarów w prestiżowy start-up Anthropic zajmujący się sztuczną inteligencją, który zabiega o klientów swoich większych rywali w chmurze, Microsoft i Amazon.

Wielomiliardowe inwestycje firm BigTech przyciągnęły jednak uwagę organów antymonopolowych, zatem poza niepewnością geopolityczną i gospodarczą zniechęcającymi do wykupu cyfrowych reklam Alphabet może napotkać na swojej drodze także przeszkody natury prawnej.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE