Logitech podczas spotkania dla partnerów biznesowych poinformował o uruchomieniu nowego programu partnerskiego
Jacek Grendys-Tomczyk
Podczas spotkania dla partnerów biznesowych Logitech poinformował o uruchomieniu nowego programu dla partnerów kanałów sprzedaży. Dystrybutorzy mogą rejestrować się na specjalnej podstronie przygotowanej dla partnerów B2B, gdzie znajdą przydatne narzędzia i wsparcie. Firma w przyszłym roku zamierza skupić się na rozwijaniu zintegrowanych rozwiązań dla biznesu, w tym m.in. poprawiających doświadczenia podczas telekonferencji i efektywność pracy zdalnej, a także umożliwiające optymalne wykorzystanie przestrzeni biurowych.
Logitech przez wiele osób kojarzony jest przede wszystkim z produkcją klawiatur i myszy komputerowych. Warto jednak zwrócić uwagę, że jest to firma technologiczna, która rozwija się w wielu kierunkach i reaguje na pojawiające się nowe trendy i możliwości. Podobnie było podczas pandemii, która sprawiła, że z dnia na dzień praca stała się czymś zupełnie innym niż znaliśmy przed 2020 rokiem. Logitech wykorzystał ten moment do stania się głównym graczem na rynku rozwiązań telekonferencyjnych.
Okazało się, że wiele zadań można wykonywać z domu, korzystając z dobrodziejstw XXI wieku i zdobyczy technologicznych. Popularne stały się telekonferencje, które pozostały z nami do dziś. Po ustąpieniu pandemii ten trend zaczął się zmieniać. Wracaliśmy do biur, jednak w wielu wypadkach zarówno pracownicy jak i pracodawcy odkryli nowe możliwości bardziej elastycznego podejścia do wykonywania zadań służbowych. Kompromisem stała się praca zdalna, która dziś już jest standardem. Mimo to, pracodawcy ciągle potrzebują rozwiązań, które sprawią, że firmowe telekonferencje staną się równie efektywne, jak te prowadzone „offline”.
Pracownicy i przedsiębiorcy chcą zintegrowanych i wygodnych rozwiązań
Wiele osób podczas pandemii narzekało, że praca zdalna, pomimo wielu zalet takich jak brak konieczności dojeżdżania do biura, czy możliwość elastycznego łączenia pracy z wykonywaniem domowych obowiązków, nie zastąpi rozmowy twarzą w twarz ze współpracownikami. Wzrost popularności takich narzędzi jak Zoom i Microsoft Teams sprawił, że doceniliśmy to, co zabrała nam pandemia – możliwość wspólnego przebywania obok siebie. Te ułomności technologii, która uratowała światową gospodarkę w trakcie pandemii, dostrzegł Logitech. Wynikiem tych obserwacji było zaprononowanie nowych urządzeń ułatwiających prowadzenie telekonferencji w formie hybrydowej, takich jak: Logitech Sight, Logitech Dock Flex i Brio 505.
Na świecie jest 90 milionów sal konferencyjnych, ale jedynie 15% z nich jest wyposażona w zintegrowane rozwiązania telekonferencyjne. Dlatego zachęcamy naszych partnerów do zapisania się do nowego programu, który daje dostęp do całego portfolio Logitecha – podkreśla Henry Levak, VP of Product w Logitechu.
Sukces Logitecha na rynku rozwiązań telekonferencyjnych związany jest przede wszystkim z dobrym zrozumieniem potrzeb klientów. To nie tylko urządzenia, ale przede wszystkim inteligentne, „logiczne” rozwiązania, które sprawiają, że praca w środowisku zdalnym staje się przyjemnością. Urządzenia sa tylko jednym z elementów tej układanki – dużo ważniejsze jest wykorzystanie sprzętu do sprawienia, że wirtualna rozmowa staje się bardziej naturalna. Odpowiednie ustawienie kamer, ekranu i rozmieszczenie rozmówców przebywających w pokoju konferencyjnym pozwala na inteligentne przełaczanie widoku na osobę, która w danej chwili ma coś do powiedzenia. W ten sposób wszyscy obecni, także ci łączący się zdalnie, mogą nie tylko usłyszeć słowa, ale także dotrze do nich przekaz niewerbalny jak mimika twarzy i gestykulacja.
Kluczem wykorzystanie firmowych danych
Na tym jednak Logitech nie poprzestaje. Ambicją firmy jest już nie tylko produkcja wygodnych peryferiów, ale także dostarczanie narzędzi do tworzenia zintegrowanego środowiska pracy. Tu duże znaczenie ma szczególnie wykorzystanie danych, które każdego dnia powstają w przedsiębiorstwach. Mimo to, większość z tych informacji nie jest wykorzystywana, a w wielu wypadkach takie firmowe dane zawierają wskazówki co do potencjalnych optymalizacji i poprawy procesów biznesowych.
W ciągu następnych 12 miesięcy zobaczycie duże zmiany, szczególnie zwiazane z lepszym wykorzystaniem danych związanych z pracą i wykorzystaniem przestrzeni biurowej – zapowiada Henry Levak.
Dobrym przykładem może być bardziej efektywne wykorzystanie konkretnych przestrzeni biurowych poprzez analizę tego, jak często w danym miejscu przebywają pracownicy. Łatwo sobie wyobrazić firmowy system hot desków, dzięki któremu można zmniejszyć powierzchnię biurową, albo wykorzystać zagospodarowane miejsce do innych celów.
Produkty przyjazne dla środowiska
Crystal Fereira, Global Head Channel and Alliance w Logitechu podczas konferencji zorganizowanej dla partnerów podkreśliła także, jak istotne dla jej firmy są kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Od 2021 roku wszystkie produkty Logitech są neutralne pod względem emisji CO2, m.in. poprzez wykorzystanie energii odnawialnej. Z kolei urządzenia i rozwiązania producenta są projektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju.
Do 2030 roku zobowiązaliśmy się zmniejszyć nasz ślad węglowy o ponad połowę i zneutralizować wszystkie emisje, aby usunąć więcej dwutlenku węgla niż sami wytwarzamy.
Zintegrowane rozwiązania przewagą konkurencyjną Logitecha
Logitech jest przykładem firmy, która nie ogranicza się do tworzenia jednego produktu, ale stara się tworzyć zintegrowany ekosystem. W ten sposób może wcześniej niż konkurencja oferować nowe usługi, oparte na oczekiwaniach klientów. Nie wiemy, jak w przyszłości będzie wyglądała praca, jednak wiele wskazuje na to, że trend pracy w formie hybrydowej pozostanie z nami na dłużej, a przez to warto pomyśleć o inwestycji w inteligentne rozwiązania usprawniające pracę zarówno w biurze jak i poza nim.