Logitech ogłasza mniejszy spadek sprzedaży w całym roku
Joanna Żabnicka
Logitech International prognozuje mniejszy spadek swojej rocznej sprzedaży i odnotował we wtorek nieco niższe przychody za trzeci kwartał, co stanowi pierwszy zestaw wyników producenta urządzeń peryferyjnych do komputerów pod rządami nowo mianowanej dyrektorki generalnej Hanneke Fabera.
Faber, była szefowa działu żywienia firmy Unilever, dołączyła do firmy Logitech 1 grudnia, zastępując wieloletniego dyrektora generalnego Brackena Darrella, który w zeszłym roku odszedł, aby dołączyć do firmy produkującej obuwie i odzież VF Corp.
„Nasze zespoły spisały się dobrze, kontynuując naszą długą historię wyjątkowych innowacji produktowych… Jednak nie będziemy usatysfakcjonowani, dopóki nie powrócimy do wzrostu przychodów” – podkreśliła Faber w oświadczeniu.
Sprzedaż w kwartale kończącym się 31 grudnia spadła do 1,26 miliarda dolarów z 1,27 miliarda dolarów rok wcześniej, co jest konsekwencją dalszego spadku wydatków konsumenckich i biznesowych oraz wysokimi wynikami porównywalnymi.Obecnie firma spodziewa się rocznego spadku sprzedaży o 6–7% do 4,2–4,25 miliarda dolarów. Wcześniej prognozowała całoroczny spadek sprzedaży o 9–12%.
Logitech prognozuje, że dochód operacyjny obliczony niezgodnie z GAAP wzrośnie o 4–12% i wyniesie 610–660 mln USD. Firma spodziewała się wcześniej rocznego dochodu operacyjnego niezgodnego z GAAP w przedziale 525–575 mln USD. Firma z siedzibą w Lozannie w Szwajcarii i Newark w Kalifornii podała, że jej dochody operacyjne niezgodne z GAAP wzrosły w tym okresie, tradycyjnie najważniejszym kwartale roku, do 248 mln dolarów.