Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Kryzys w Allegro – lider eCommerce obniża prognozy.

Allegro to bez cienia wątpliwości lider eCommerce w Polsce. Jednak nawet liderom zdarza się gorszy kwartał. 

Allegro zostało zmuszone przez sytuację rynkową do obniżenia prognoz. W pierwszej połowie roku grupa Allegro mogła się wprawdzie pochwalić wzrostem przychodów o 18,8% (do 2,99 mld zł), ale w tym samym czasie zanotowała wzrost wydatków operacyjnych o 41,2 proc. Najważniejszym czynnikiem tego zjawiska jest o połowę wyższy koszt dostaw. Wpływ na cały wynik grupy miały także słabe rezultaty należących do grupy Allegro Mall Group i WE|DO CZ.

Czołową część przychodów grupy Allegro stanowią prowizje od sprzedawców działających na Allegro i Allegro Lokalnie. W pierwszej połowie roku wyniosły 1,42 mld zł (wzrost rok do roku o 16,3%). Własny sklep Allegro to ledwie 185,8 mln zł, ale należy zaznaczyć, że to wzrost o ponad 50%, więc ta gałąź rozwija się szybko. Porównywarka cen Ceneo zanotowała śladowy wzrost – o 0,4% do 90,9 mln zł.

To, naturalnie, wpłynęło także na prognozy. Allegro spodziewa się wzrostu przychodów na polskim rynku o 23%-26% rok do roku w porównaniu do 25%-30% poprzednio, a skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) wzrośnie o 10%- 12% w porównaniu z poprzednim przedziałem 10%-15%.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE