Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Jak pozyskać i utrzymać pracowników w IT, zdradza nam Artur Pawłowicz z firmy Luxoft Poland w programie IT Reseller TV “Liderzy branży”

Artur Pawłowicz, Director, Eastern Europe Lead Trading & Risk Solutions w Luxoft był gościem w programie “Liderzy branży” IT Reseller TV. Nasza rozmowa skupiła się przede wszystkim wokół niełatwego obszaru zatrudnienia i utrzymania pracowników w stale rozwijającej się branży software IT. 

Termin “rynek pracownika” nigdzie tak silnie nie jest zgodny z rzeczywistością, jak w obszarze software developementu. Programistów jest na polskim rynku pracy wielu, ale jest to wciąż liczba niewystarczająca wobec stale rosnących potrzeb. Mamy tu więc klasyczną przewagę popytu nad podażą i, na rynku pracy, jak na każdym innym, w takiej sytuacji następuje wzrost ceny produktu. W tym przypadku: pracy. Efektem jest zacięta rywalizacja o pracownika, nie tylko windująca stawki do wielokrotności polskiej średniej, ale zmuszająca pracodawców do szukania innych, pozapłacowych benefitów, którymi kuszą potencjalnych kandydatów.

 

 

W takim, trudnym dla firm środowisku, całkiem sprawnie porusza się Luxoft Poland. Firma zatrudniająca ponad dwa tysiące pracowników ma swoją receptę na wyzwania stawiane przez współczesny nam rynek pracy. Artur Pawłowicz, Director, Eastern Europe Lead Trading & Risk Solutions w Luxoft wskazuje na kilka czynników, m.in. na elastyczność pracy:

 

– Utrzymanie pracowników jest bardzo dużym wyzwaniem dla organizacji. W Luxoft oferujemy wiele programów, dzięki którym możemy budować lojalność pracowników ijednocześnie ich utrzymać w firmie. Jednym z takich programów, bardzo dobrze przyjętych przez pracowników jest Internal Mobility – wyjaśnia Artur Pawłowicz – W ramach Internal Mobility, nasi pracownicy mogą zmienić projekt, a nawet branżę, technologię czy lokalizację geograficzną. (…) Pracownik wyraża chęć, że chciałby np. zmienić branżę – gdy pracował chociażby realizując projekty dla sektora finansowego, a wolałby przejść do automotive, albo chciałby (…) przenieść się do naszego odziału w Hiszpanii. 

 

Jakie są pozostałe czynniki, które decydują o przywiązaniu pracowników do firmy? Czy zespół składający się z pracowników z jednego tylko kraju jest efektywny? Jak będzie zmieniała się branża? Na te i inne pytania staramy się odpowiedzieć wraz z naszym gościem. Zapraszamy do obejrzenia wideo:

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE