Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

“Inny wymiar druku” – Raport Rynek Druku w Polsce cz. 3

Druk w firmach kojarzy nam się przede wszystkim z tradycyjnymi dokumentami, jednak w dzisiejszym świecie jest znacznie bardziej różnorodny i zaawansowany niż kiedyś. Oprócz druku dokumentów papierowych, firmy wykorzystują również nowoczesne technologie druku do różnych celów

Technologia druku 3D umożliwia firmom tworzenie trójwymiarowych obiektów i prototypów. Jest wykorzystywana w przemyśle produkcyjnym, medycynie, architekturze oraz wielu innych dziedzinach do tworzenia niestandardowych części i modeli. W celach marketingowych i brandingowych przedsiębiorstwa sięgają również po drukowanie etykiet, a także druku wielkoformatowego. Zadania związane z drukowaniem coraz częściej cechują się większą złożonością przy mniejszym nakładzie.

 

Piąty kolor druku

– W 2023 roku do oferty Ricoh Polska weszły dwa nowe modele kolorowych arkuszowych systemów produkcyjnych: Pro™ C9500 i Pro™ 7500 – mówi Katarzyna Dawidowska z Ricoh Polska. – To odpowiedź na spadek nakładów zleceń offsetowych i zapotrzebowanie na druk na żądanie wysokiej jakości krótkich serii na różnorodnych podłożach, zwłaszcza ciężkich do 470 g/m2 i fakturowanych. Ricoh Pro™ C9500 to wysokowydajna drukarka produkcyjna. Druk z prędkością do 135 stron na minutę przy wysokich gramaturach doskonale sprawdza się w produkcji dziełowej. Maksymalna wielkość arkusza to 330×1260 mm, a w automatycznym dupleksie są odwracane arkusze do długości 1030 mm. Elastyczny pas utrwalania i tonery z unikalną formułą zapewniają doskonałe krycie i możliwość foliowania materiałami do druku offsetowego. W celu podniesienia automatyzacji prac system został wyposażony w moduł identyfikacji nośników, który błyskawicznie identyfikuje właściwości papieru i dobiera optymalne ustawienia z bogatej biblioteki mediów. Ricoh Pro™ 7500 reprezentuje unikalną serię urządzeń pięciokolorowych. Posiada dodatkową piątą stację i oprócz standardowego CMYK w jednym przebiegu może wykorzystać kolor specjalny: złoty, srebrny, biały, bezbarwny (lakier), neonowy żółty lub różowy oraz czerwony widoczny w ultrafiolecie. Dostarczany wraz z urządzeniem wydajny kontroler Fiery pozwala na mieszanie kolorów i tworzenie palet niestandardowych barw, np. metalizowanych. Rozwiązanie doskonale sprawdza się w druku wizytówek, certyfikatów, dyplomów, voucherów, okładek książek i krótkich partii spersonalizowanych opakowań.

W portfolio Ricoh ważną rolę odgrywają wielofunkcyjne rozwiązania szerokoformatowe. Oprócz szybkich i tanich w eksploatacji tonerowych systemów czarno-białych w ofercie znajdują się również kolorowe dwurolkowe rozwiązania na atrament żelowy obsługujące dokumentację o szerokości do 914 mm. Popularne są zwłaszcza w środowiskach CAD i GIS, gdzie liczy się wierność odwzorowania i trwałość wydruku. Wielki format reprezentowany jest natomiast przez model Ricoh Pro™ L5160e. To produkcyjny ploter lateksowy o szerokości 64 cali, który wyróżnia prędkość do 46,7 m2 na godzinę i utrwalanie przy wykorzystaniu niskich temperatur, co ma szczególne znaczenie przy materiałach wrażliwych na ciepło. Głowice piezoelektryczne drukują ze zmienną wielkością kropli, dzięki czemu urządzenie nie potrzebuje kolorów pośrednich. Standard CMYK może być jednak poszerzony o kolor biały lub zielony z pomarańczowym, który znacznie poszerza gamut kolorystyczny.

 

 

Tekstylia też przyjmą wszystko

– Epson od zawsze stawiał na druk i urządzenia do obrazowania – mówi Tomasz Kuciński Account Manager Supervisor, Commercial & Industrial Printing Poland & CEE North Epson Polska. – Warto przypomnieć, że pierwsza drukarka, która poleciała w kosmos, to właśnie nasz produkt. Tym, co najbardziej zmieniło się przez ostatnie 20 lat, oczywiście oprócz rozwoju technologii, to ilość oferowanych przez Epsona produktów. Początkowo portfolio ograniczało się do modeli konsumenckich, drukarek igłowych, a wśród maszyn LFP można było wymienić najwyżej kilka modeli z pionierskiej rodziny Stylus Pro. Stały rozwój i inwestycje w badania pozwoliły nam poszerzyć portfolio do kilkudziesięciu produktów do zastosowań profesjonalnych, jakie Epson oferuje dzisiaj. Znajdziemy tu pełen przekrój funkcjonalności, począwszy od prostych modeli do druku w mikrofirmach, a kończąc na dużych urządzeniach, w tym ekosolwentowych, które znajdują zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, takich jak Digital Signage czy produkcji tekstyliów. Czytelnicy znają zapewne liczną i rozbudowaną rodzinę SureColor, w skład której wchodzą zarówno duże ma szyny do druku wielkonakładowego w różnych technologiach (sublimacja, ekosolwent, etc.) dla różnych gałęzi przemysłu, jak i mniejsze urządzenia DTG czy fotograficzne.

Warto także pamiętać o modelach dedykowanych do przenoszenia na papier zaawansowanych projektów CAD czy drukarkach POS. Naszym flagowym produktem dla rynku tekstyliów reklamowych jest seria drukarek Monna Lisa, która łączy w sobie moc i wydajność najnowszych, światowej klasy drukarek atramentowych Epson oraz technologię produkcji wyrobów tekstylnych. Monna Lisa stanowi serce zaawansowanego technologicznie rozwiązania Total Solution – kompletnego, zintegrowanego systemu, który zapewnia pełne wsparcie w całym cyklu produkcyjnym. Wszystkie jego elementy pochodzą od jednego dostawcy – od głowic, poprzez atramenty, odczynniki chemiczne, aż po wsparcie techniczne.

Z kolei rozwój atramentowego druku cyfrowego pozwolił na stworzenie niewielkich, a wydajnych urządzeń pozwalających na błyskawiczny druk krótkich, zindywidualizowanych serii kolorowych etykiet, w przystępnej cenie. To rodzina urządzeń Epson ColorWorks. We wszystkich drukarkach z tej grupy znajdziemy sprawdzone w rozwiązaniach wielkoformatowych głowice Precision Core, od podstaw opracowane i wdrożone przez Epson. Wykorzystują one technologię piezoelektryczną, eliminującą podgrzewanie tuszu w głowicy urządzenia, dlatego – inaczej niż w technologii konkurencyjnej – moduły te nie są kolejnym elementem eksploatacyjnym, a „sercem” sprzętu, którego żywotność przewidziana jest na cały okres życia produktu. Rynek etykiet drukowanych szacowany jest na 49,04 miliarda dolarów w 2023 roku i ma wzrosnąć do 59,92 miliarda dolarów do 2028 roku. Wzrost ten jest napędzany przez zwiększającą się liczbę produktów, ich krótsze cykle życia i rosnące wymogi regulacyjne dotyczące etykiet. Dodatkowo, na rynku rośnie popyt na atrakcyjne etykiety drukowane.

– Druk w branży przemysłowej, architektonicznej i reklamowej przechodzi w inny wymiar. W ostatnich latach coraz popularniejsze stają się innowacyjne rozwiązania, takie jak druk 3D czy drukowanie wielkoformatowe – zauważa Mateusz Wasilewski HP OPS Country Category Manager. – Rozwiązania oferowane przez HP Indigo pomagają, zarówno producentom etykiet i opakowań, jak i komercyjnym dostawcom usług druku, rozwijać i różnicować swoją ofertę, aby dotrzeć do klientów poszukujących nowych zastosowań technologii. HP Indigo posiada 65 proc. światowej wartości rynku cyfrowych etykiet i opakowań (w dolarach) oraz ponad 2 600 aktywnych drukarek w terenie, umożliwiając konwerterom przygotowanie się na przyszłość i ciągle zmieniające się potrzeby rynku. Jak podsumowuje Noam Zilbershtain, wiceprezes i dyrektor generalny HP Indigo i Scitex: „Tradycyjnie fleksografia była podstawowym sprzętem drukującym w branży etykiet, a cyfrowość skupiała się na zadaniach o wysokiej wartości. Jednak z nową gamą drukarek Indigo, a zwłaszcza z drukarką cyfrową HP Indigo V12, konwerterzy mogą przyjąć podejście ‘Indigo na pierwszym miejscu’, prowadząc do optymalnej efektywności, zrównoważenia i zwrotu z inwestycji w szerokiej gamie zleceń drukarskich. Najpierw Indigo, potem fleksografia”.

Maszyny do druku cyfrowego HP Indigo zostały stworzone z myślą o zmniejszeniu ilości odpadów i zużywaniu jak najmniejszej ilości energii. Zostały opracowane tak, aby umożliwić dostawcom usług druku i producentom przestrzeganie przepisów spełniających normy branżowe i proekologiczne. Są kompatybilne z wieloma materiałami, które można odzyskać i wykorzystują atramenty HP na bazie wody, które nie zawierają niebezpiecznych substancji zanieczyszczających powietrze oraz zostały zaprojektowane tak, aby spełniać światowe wymogi regulacyjne, takie jak UL ECOLOGO, USDA FA, Swiss Ordinance i wytyczne Nestle.

 

Automatyczna identyfikacja

– W tym roku wprowadziliśmy do portfolio profesjonalne drukarki etykiet, opasek na rękę i paragonów z serii TD oraz przemysłowe drukarki oznaczeń stworzone z myślą o długotrwałym użytkowaniu z serii TJ – informuje Piotr Baca, Country Manager Brother w Polsce. – Pojawiły się też nowe modele znanych rynkowi urządzeń P-Touch oraz odświeżone zostały modele typu QL, które świetnie sprawdzają się przy druku etykiet wysyłkowych i oznaczeń z kodami kreskowymi. Widzimy duży potencjał w rynku druku oznaczeń i mocno koncentrujemy się na AutoID. Właśnie dlatego zorganizowaliśmy pierwszą konferencję dedykowaną osobom związanym z automatyczną identyfikacją. Z naszą rozbudowywaną ofertą produktową chcemy zaistnieć na rynku rozwiązań AutoID jako znaczący dostawca. Budujemy świadomość naszych rozwiązań poprzez aktywne uczestniczenie w wyspecjalizowanych targach takich jak RetailShow, Translogistica czy Taropak. Co ważne oferujemy naszym klientom nie tylko urządzenia do druku etykiet, ale również materiały eksploatacyjne – od oznaczeń termiczny, termotransferowych po papier termiczny powlekany. Dzięki naszym produktom tej kategorii klienci mogą w intuicyjny sposób produkować etykiety o różnych rozmiarach i zastosowaniach. Dodatkowo szeroka gama naszego asortymentu umożliwia przedsiębiorcom z różnych branż tworzenie niestandardowych etykiet, które wpływają na poprawne funkcjonowanie wielu procesów w tym całego łańcucha dostaw. Kluczowe z naszej perspektywy sektory, na których planujemy się skoncentrować w najbliższym czasie to: transport, logistyka, handel detaliczny oraz produkcja. Oczywiście chcemy kontynuować w tym obszarze działania z kanałem partnerskim, ale będziemy również podejmować kontakt z klientem końcowym. Jesteśmy świadomi swojej pozycji – wiemy, że naszą wartością jest rozpoznawalność marki i silna pozycja w zakresie sprzedaży urządzeń do druku w formacie A4, co pozwala nam znacznie łatwiej wprowadzać nowe rozwiązania do produkcji oznaczeń w wielu branżach – przekonuje Piotr Baca.

 

IT RESELLER nr 354/2023 “W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE