Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Innowacyjna Platforma Usług Dodatkowych PKO Banku Polskiego powstała we współpracy z Accenture w oparciu o technologię Google Cloud

PKO Bank Polski stworzył Platformę usług dodatkowych, by jeszcze szybciej i efektywniej rozwijać usługi VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Zastosowanie technologii chmurowej sprawia, że dostawcy usług cyfrowych i startupy mogą w łatwy sposób podłączyć się do systemów banku i oferować swoje usługi jego klientom.

Projekt to efekt współpracy z firmą Accenture, która jest partnerem technologicznym Grupy PKO.  Platforma jest rozwiązaniem integracyjnym opartym o Google Cloud. Ważnym jej elementem jest obszar API, który służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych.

 

– Technologie chmurowe to obok sztucznej inteligencji i wykorzystania danych trzon rozwoju technologicznego naszego banku. Wykorzystujemy chmurę wszędzie tam, gdzie pozwala nam ona poprawiać doświadczenie klienta i tworzyć dla niego nową wartość. Platforma usług dodatkowych PKO to kolejny projekt w ramach naszej strategii Road to Cloud. To rozwiązanie, które zmieni nasz model współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych i pozwoli na jeszcze szybszy oraz efektywniejszy rozwój usług VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO – mówi Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za obszar technologii.

 

Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego to rozwiązanie integracyjne zapewniające bezpieczne i niezawodne połączenie między systemami banku a zewnętrznymi dostawcami usług. Przy jej budowie zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania architektoniczne, które ograniczają koszty jej utrzymania i umożliwiają dalszy rozwój. Dzięki wykorzystaniu podejścia opartego o skonteneryzowane mikroserwisy oraz lokalizację przetwarzania w publicznej chmurze obliczeniowej Google Cloud Platform osiągnięto bardzo dobre wyniki skalowalności systemu, co potwierdziły testy wydajnościowe.

 

– Zapewniliśmy PKO Bankowi Polskiemu kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia, począwszy od analizy i przygotowania projektu funkcjonalnego rozwiązania, poprzez opracowanie architektury i prace implementacyjne, po utrzymanie systemu w okresie stabilizacji. Cieszę się, że kolejny raz mieliśmy możliwość zrealizować dla PKO Banku Polskiego zaawansowany projekt technologiczny, który otwiera przed klientami banku nowe możliwości i podnosi komfort korzystania z usług. Realne korzyści odczują także partnerzy banku – nowa platforma zapewni im przede wszystkim łatwość i elastyczność integracji – mówi Grzegorz Chudek, Managing Director, Cloud First Lead, Accenture w Polsce.

 

Ważnym elementem platformy integracyjnej jest obszar API. Służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych. Dzięki zastosowaniu ujednoliconego zestawu usług oraz elastycznej parametryzacji produktów i interfejsów, podłączenie nowych dostawców i rozszerzanie oferty usług dodanych nie wymaga zmian programistycznych po stronie Grupy PKO i może być realizowane w warstwie konfiguracyjnej. Automatyzacja rozliczeń z dostawcami oraz dynamiczne skalowanie infrastruktury chmurowej pozwalają na znaczące skrócenie time to market, obniżenie kosztów operacyjnych i zminimalizowanie nakładów na infrastrukturę, niezbędnych do utrzymania systemu.

Platforma usług dodatkowych PKO to nie pierwsza inicjatywa banku powstała we współpracy z Accenture. W ostatnich latach PKO Bank Polski realizował szereg innowacyjnych projektów przy wsparciu Accenture m.in. wdrożenie platformy SAP Success Factors, do nowoczesnej obsługi procesów kadrowo – płacowych dla 23 tys. pracowników czy wdrożenie MS Teams na 10 tys. komputerach oraz 3 tys. telefonów, co umożliwiło pracownikom banku pracę zdalną.

 

Dell Technologies szykuje kolejne przejęcie. Tym razem celem jest platforma AIOps Moogsoft

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE