IFS po raz kolejny zorganizowało wydarzenie dla swoich partnerów i klientów. Tegoroczny IFS Connect był od poprzednika zdecydowanie większy a sposób przygotowania wydarzenia sprawiał że mimo całodziennej formuły uczestnicy nie odczuwali zmęczenia.
Ledwie kilka dni wcześniej Marek Głazowski, IFS Poland & EE Managing Director, odbierał statuetkę IT Championa na gali naszego magazynu. We wtorkowy poranek, 30 maja, miałem okazję dokonać małej re-wizyty goszcząc na wydarzeniu IFS. Tegoroczny IFS Connect rozpoczął się jeszcze zanim większość jego uczestników weszła na salę główną wydarzenia, zlokalizowaną w krakowskim hotelu Double Tree.
Pierwszym punktem programu było poranne spotkanie dla mediów, w luźnej, powiedziałbym nawet, że odrobinę nieformalnej atmosferze. Na spotkaniu, poza gronem dziennikarzy, w tym dwóch spoza Polski, obecni byli przedstawiciele głównych władz IFS: Elni Kulmer, President Europe North & Central IFS, Simon Niesler, Chief Revenue Officer IFS, Oliver Pilgerstorfer, Chief Marketing Officer IFS oraz IFS Poland & EE Managing Director Marek Głazowski. Rozmowa dotyczyła zróżnicowanych elementów funkcjonowania IFS – od świetnych wyników finansowych mimo pozornie niesprzyjających warunków, przez kwestie rozpoznawalności marki na lokalnym rynku, aż do charakterystyki współpracy z siecią partnerską. Więcej o tej rozmowie napiszemy już wkrótce.
Następnie przyszedł czas na dużą scenę i główną część wydarzenia. Organizacyjnie IFS spisał się znakomicie, tworząc scenariusz tegorocznego Connectu. Zamiast długich, przeciągających się wystąpień, postawiono na większą liczbę szybszych wystąpień.
To, co widzieliśmy na scenie, to zróżnicowane formuły wystąpień i już pierwszy punkt w agendzie był tego zapowiedzią. IFS Connect 2023 otwierał Marek Głazowski, przy udziale prowadzącego całe wydarzenie Huberta Urbańskiego. NIe było to jednak typowe wystąpienie gospodarza, który po kilku okrągłych zdaniach znika ze sceny. Szef IFS w Polsce wcielił się nieco w rolę, jaką znam osobiście całkiem dobrze – przeprowadził ze sceny dwie rozmowy – z Simonem Nieslerem oraz z Elni Kulmer (przeprowadzanie wywiadu z własną szefową – to wyzwanie, którego wielu by się nie podjęło). Rozmowa dotyczyła pozycji IFS w regionie, możliwości, jakie dają systemy skandynawskiej firmy w prowadzeniu biznesu oraz o sekretach efektywności skrytych w nowoczesnej technologii.
O efektywności i sukcesach w biznesie było mówione sporo, jako, że następnym punktem była debata z udziałem klientów IFS prowadzona przez Tomasza Majcherka, Dyrektora Customer Success IFS Poland & EE. Dowiedzieliśmy się jak rozwiązania IFS usprawniają biznesy pozornie bardzo od siebie odległe. Jak wiele technologii jest dziś chociażby w obszarze rolnictwa opowiedział Wojciech Sipak, CIO firmy Ampol-Merol. Po krótkiej przerwie ruszyły wystąpienia bardziej już skupione na produkcie. Omówiono jakość jaką niosą systemy ERP, EAM i FSM w procesach biznesowych klientów firmy.
Następnie IFS oddał głos partnerom i klientom. Swoje wystąpienia mieli przedstawiciele Nowego Stylu, Aludyne Poland, InfoConsulting, Delegate czy też Zakładów Metalowych „Postęp” S.A. Ta swoista kombinacja partner-klient na scenie to dobry pomysł – ukazuje bowiem cały przepływ wiedzy. kompetencji i rozwiązań od producenta oprogramowania, przez partnera, aż po klienta, który systemy biznesowe użytkuje.
Atmosferę skupienia na efektywności z pewnością pomógł zbudować gość specjalny – generał Roman Polko. W jego fachu, podobnie jak w biznesie, kluczowa jest gra zespołowa – i to właśnie od tej koncepcji rozpoczął swoje wystąpienie, które większość obecnych uznała za inspirujące. Ja, niestety, nie mogłem śledzić tego wystąpienia – prowadząc w tym czasie wywiady z czołowymi postaciami z IFS. Nagrania już wkrótce pojawią się na naszym kanale w serwisie YouTube.
Wieczorem natomiast IFS przygotowało galę wręczenia nagród IFS Business Transformation Awards. Są one skierowane do firm, które czasem naprzeciw konwencjom ewoluują, wytyczają nowe ścieżki do sukcesu i odważnie prowadzą działania transformacyjne wraz z IFS. Nagrody przyznano łącznie w 5 kategoriach.
- Lider Transformacji Biznesowej – zwycięzcą została firma Ampol Merol
- Innowacyjny Biznes – tę kategorię wygrała firma NFM
- Partnerstwo Technologiczne Roku – zwycięzcą tej kategorii była firma SPLAST
- Architekt Transformacji Cyfrowej – wygraną w tej kategorii została firma Nowy Styl
- Klient Referencyjny Roku – w tej kategorii zwycięzcą została firma BOLIX