Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IDC: Sprzedaż tabletów po ustaniu pandemii spada wyjątkowo szybko. Jest jedno “ale”.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków sprzedaż tabletów zarówno konsumenckich, jak i biznesowych spadła w pierwszym kwartale. Oczekuje się, że sprzedaż w pierwszej połowie 2023 r. będzie niska, ponieważ sprzedawcy koncentrują się na likwidacji zapasów przed wprowadzeniem na rynek nowszych modeli.

Globalne dostawy tabletów spadły o 19,1% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r., do łącznej liczby 30,7 mln sztuk, według wstępnych danych IDC. Niski wolumen sprzedaży jest obecnie porównywalny z poziomami sprzed pandemii. Oczekuje się, że sprzedaż w pierwszej połowie 2023 r. będzie niska, ponieważ dostawcy koncentrują się na likwidacji zapasów przed premierą nowszych modeli.

„Zgodnie z oczekiwaniami sprzedaż tabletów zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów spadła z powodu niepewnego otoczenia makroekonomicznego w pierwszym kwartale” — wyjaśnia Anuroopa Nataraj, starszy analityk ds. badań w dziale Mobility and Consumer Device Trackers firmy IDC – „Na uwagę zasługuje jednak pozytywny wpływ pandemii. ograniczenia związane z adopcją tabletów oraz ilu dostawców skorzystało z okazji do zaprojektowania i wdrożenia modeli, które odpowiednio obsługiwały przypadki użycia podczas i po blokadach. Na przykład tablety z dużymi ekranami, idealne do nauki zdalnej i pracy hybrydowej, znacznie zwiększyły swój udział w porównaniu z poziomami sprzed pandemii”.

Wszyscy główni producenci tabletów odnotowali spadki w tym kwartale. Apple, a za nim Samsung, po raz kolejny przewodził rynkowi. Obaj dostawcy stanowili prawie 58% rynku tabletów, nawet przy zmieniającym się krajobrazie po pandemii. Huawei awansował w rankingu, aby zapewnić sobie trzecią pozycję w tym kwartale, kontynuując budowanie konkurencyjnego portfolio tabletów z dużymi ekranami. Nowe premiery nie były jednak w stanie zrównoważyć spadku ze względu na panujące czynniki makroekonomiczne i ich sprzedaż spadła o 9,7%. Na czwartej pozycji uplasowało się Lenovo, które również kontynuowało redukcję wolumenu ze względu na słaby popyt. Amazon, na piątej pozycji, odnotował ogromny spadek o 62%, spadek, który można przypisać sezonowości,

Optymizmu na drugi semestr

Ponieważ pracownicy wracają do biur na całym świecie, a konsumenci nadal ostrożnie podchodzą do swoich wydatków, na rynku nadal obserwuje się słabnący popyt. Jednak oznaki ożywienia gospodarczego na świecie, w tym spadająca inflacja, mogą sprawić, że w drugiej połowie 2023 r. nastąpi pewna poprawa sprzedaży.

„Pomimo spadku sprzedaży tabletów istnieją pewne powody do optymizmu, ponieważ coraz więcej producentów zwraca uwagę na ten rynek” — powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobile and Consumer Device Trackers – „Niedawna premiera OnePlus i nadchodzący model Google Pixel to wyraźne oznaki, że po stronie podaży jest apetyt. Ponowne wejście Google W ten obszar jest szczególnie interesujące, ponieważ może poprawić wrażenia z korzystania z tabletu z Androidem, jednocześnie czyniąc go integralną częścią częścią inteligentnego domu”.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE