Nowe badania przeprowadzone przez IDC za pośrednictwem IDC Tracker ujawniły, że rynek rozwiązań noszonych tzw. wearables stanął przed trudnym drugim kwartałem, a globalne dostawy spadły o 6,9% rok do roku do 107,4 miliona sztuk.
Badania pokazują, że popyt na urządzenia do noszenia spadł z powodu takich czynników, jak rosnąca inflacja, obawy związane z recesją, zwiększone wydatki na inne kategorie niezwiązane z technologią. Nie bez znaczenia jest także to, że rynek ten ma za sobą gwałtowny wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat. Kluczowi gracze rynkowi sektora nadal pozostają tacy sami. Nie zmienia się także struktura, wedle której mniejsze marki nadal dążą do niższych punktów cenowych, co z kolei wywiera presję na obniżenie średnich cen sprzedaży.
Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers, mówi, że chociaż popyt jest niski, a kursy walut dodatkowo komplikują rynek, firmy kontynuują wprowadzanie na rynek dużych produktów: „To niefortunne, że firmy takie jak Apple, Samsung i Google są w trakcie wypuszczania większej liczby inteligentnych zegarków premium w czasie, gdy apetyt na drogie produkty pozostaje pod znakiem zapytania (…) I chociaż ceny niektórych nowych produktów pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie”.
IDC prognozuje, że dostawy na cały rok 2022 pozostaną na niezmienionym poziomie 535,5 mln sztuk, ale przewiduje również, że wzrost powróci w 2023 r., ponieważ popyt na zegarki i inne urządzenia do noszenia wzrośnie z powodu nowych nabywców na rynkach wschodzących i wymiany na rynkach dojrzałych.
„Ponieważ rynek urządzeń do noszenia robi powolne kroki w kierunku dojrzałości, w końcu obliczy przypływy i odpływy między rekordowymi wolumenami, które widzieliśmy podczas pandemii, a tym, co widzimy dzisiaj. Ale ogólnie rzecz biorąc, trend utrzymuje się w górę, tylko w wolniejszym tempie, konsumenci szukają zamienników, a liczba nowych użytkowników zaczyna spadać” – powiedział Ramon T. Llamas, research director, Mobile Devices, AR/VR w IDC.
Badanie zostało poparte danymi z IDC Tracker, który zapewnia dokładną i terminową wielkość rynku, udział dostawców i prognozy dla setek rynków technologicznych z ponad 100 krajów na całym świecie. Korzystając z własnych narzędzi i procesów badawczych, Trackery IDC są aktualizowane co pół roku, co kwartał i co miesiąc.
Lenovo wprowadza nowe serwery i pamięci masowe. To największe portfolio data center dotąd.