Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IBM THINK Summit 2019 w Warszawie – W ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia!

Chmura, sztuczna inteligencja i trendy w świecie nowych technologii były głównymi tematami IBM Think Summit Warsaw – najważniejszej dorocznej konferencji IBM w Polsce. Firma IBM podczas konferencji THINK Summit 2019 w Warszawie, przedstawiła wyniki badania z którego wynika, że deficyt kwalifikacji to realny problem. W ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia, a co druga firma nie wdrożyła żadnej strategii rozwoju umiejętności!

 

Jak wynika z przeprowadzonego niedawno badania Institute for Business Value (IBV) firmy IBM, pojawienie się sztucznej inteligencji i inteligentnej automatyzacji sprawiło, że w ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników z 12 największych gospodarek na świecie może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia. Co więcej, jedynie 41% dyrektorów generalnych uczestniczących w badaniu zadeklarowało, że dysponuje kadrą, umiejętnościami i zasobami umożliwiającymi realizację strategii biznesowych firmy. W badaniu wzięło udział ponad 5670 przedstawicieli kadry kierowniczej z 48 krajów na całym świecie. Wyniki wskazują na coraz większe wyzwania, które wymagają radykalnej zmiany sposobu, w jaki firmy zaspokajają zmieniające się potrzeby pracowników na wszystkich szczeblach i zarządzają nimi. Jak wynika z globalnego badania, w ciągu zaledwie czterech lat czas wymagany do przeprowadzenia szkoleń niwelujących deficyt kwalifikacji wydłużył się niemal dziesięciokrotnie: w 2014 roku nabycie brakujących umiejętności podczas szkoleń firmowych wymagało średnio 3 dni, ale w 2018 roku było
to już 36 dni.

 

 

Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

 

Badanie pokazało, że nastąpił gwałtowny wzrost nowych wymagań w zakresie umiejętności, zaś inne kompetencje przestały być potrzebne. W 2016 roku dwiema najbardziej krytycznymi kompetencjami wymienianymi przez przedstawicieli kadry kierowniczej były: podstawowa wiedza techniczna z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera i oprogramowania/aplikacji. Jednak w 2018 roku jako najbardziej pożądane wskazano cechy behawioralne: elastyczność, sprawność działania i zdolność do adaptacji w obliczu zmian oraz umiejętności zarządzania czasem i priorytetyzacji zadań.

 

Opracowana przez IBV publikacja „The Enterprise Guide to Closing the Skills Gap” (Przewodnik po niwelowaniu deficytu kwalifikacji w przedsiębiorstwach) krok po kroku opisuje strategie,  które mogą ułatwić firmom rozwijanie talentów i niwelowanie deficytów kwalifikacji. Najważniejszym zaleceniem jest zastosowanie kompleksowego podejścia, w którym nacisk kładzie się na przekwalifikowanie pracowników poprzez wieloaspektowe, oparte na danych i dopasowane do poszczególnych pracowników działania rozwojowe. Oznacza to stworzenie programów kształcenia, które są dostosowane do obecnego poziomu doświadczenia, umiejętności, stanowiska i aspiracji zawodowych danego pracownika.

 

Badanie IBM wykazało również, że firmy powinny korzystać z narzędzi analitycznych i sztucznej inteligencji do przewidywania i określania umiejętności dostępnych w organizacji oraz w jasny sposób informować o tym pracowników, aby krzewić kulturę ciągłego uczenia się. W ramach działalności działu Talent & Transformation firma IBM wykorzystuje możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję, aby kompleksowo zaspokoić potrzeby  pracowników na każdym etapie kariery. Te usługi IBM pomagają firmom niwelować deficyt kompetencji spowodowany przez  technologie i ułatwiają bardziej obiektywny charakter procesów rekrutacji i zatrudniania.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE