Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Huawei na Global Peter Drucker Forum 2021 “Nie jesteśmy nastawieni na krótkoterminowe zyski, dzieki temu możemy skupić się na trwałych, dużych inwestycjach w badania i rozwój.”

Zarządzenie niepewnością związaną ze zmianami jakie niesie cyfrowy świat było tematem przewodnim jednego z warsztatów w ramach 13. edycji Global Peter Drucker Forum. Podczas wydarzenia głos w tej dyskusji zabrał m.in. Radosław Kędzia, wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich.

 

“Global Peter Drucker Forum” to cykliczne wydarzenie przeznaczone dla menedżerów, dotyczące zarządzania w biznesie i związanych z nim wyzwań. Oprócz przedstawiciela Huawei w wydarzeniu udział wzięli Toshio Gotō, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Japonii, Moon Jérin, współzałożycielka i dyrektorka marketingu firmy Vlinder oraz Christian Stadler, profesor Warwick Business School. W trakcie dyskusji wspólnie zastanawiali się jakie są kluczowe czynniki wzrostu oraz odporności firm.

 

Współczesne przedsiębiorstwa w niepewnym otoczeniu gospodarczym, politycznym i społecznym stoją w obliczu wielu różnorodnych wyzwań. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liderzy biznesu i menedżerowie muszą nieustannie optymalizować struktury własności i zarządzania by umożliwiały prężny rozwój w czasach, gdy potrzeby klientów mogą zmienić się z dnia na dzień. Podczas panelu wszyscy prelegenci odpowiadali na pytania, jakie zmiany zaszły w zakresie zarządzania organizacjami, podejmowania decyzji i przede wszystkim jak zmieniło się w efekcie pandemii środowisko pracy. Ważnym elementem dyskusji było wskazanie jak określony ład korporacyjny wpływa na odporność przedsiębiorstw i jego dalszy rozwój.

 

Radosław Kędzia, wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich.

 

Profesor Goto podzielił się swoją definicją ładu korporacyjnego, wyjaśniając, że jest to  przede wszystkim struktura służącą osiąganiu wartości dla określonej grupy. Wartość dla akcjonariuszy dominowała przez dziesięciolecia, ale teraz w czasach post-pandemicznych okazuje się, że rola biznesu w społeczeństwie jest definiowana na nowo i powraca do koncentracji na wartościach kluczowych dla konsumentów i potencjalnych pracowników. Dlatego też program akcjonariatu pracowniczego zasługuje na większą niż kiedykolwiek uwagę, jako jedna z najbardziej realnych struktur nadzoru, służących osiąganiu realnej wartości dla interesariuszy.

 

Moon Jérin kontynuowała ten wątek pokazując, że w 2021 roku, po prawie 2 latach pandemii i znaczących postępach cyfryzacji (pojawienie się tokenów NFT, ogłoszenie Metaverse czy wzrost popularności kryptowalut) zarządzanie wygląda zupełnie inaczej niż kiedykolwiek.

 

Nasze wartości zmieniły się po pandemii. Pokazała ona ludziom, co jest naprawdę ważne, i co zaskakujące, jest to coś więcej niż pieniądze. Ludzie chcą przynależeć, a praca, jako ogromna część naszego życia, sprawia, że poczucie celu i przynależności jest potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Własność pracownicza i autentyczne zaangażowanie w kształtowanie strategii w sposób, który jest dopasowany do stale rosnących zmian kulturowych, to jedyny sposób w jaki zarządzanie firmami może ewoluować – tłumaczyła Moon Jérin.

 

W trakcie panelu Profesor Christian Stadler przedstawił zupełnie nowe podejście do strategii zarządzania, wyjaśniając, że wiodące firmy wygrywają, ponieważ po cichu przyjęły nowy sposób działania, dostosowany do dzisiejszego bardziej dynamicznego i zmiennego środowiska biznesowego. Zamiast ograniczać strategiczne rozważania do małych zespołów kierowniczych, angażują szerszą grupę ludzi – pracowników pierwszej linii, ekspertów, dostawców, klientów, przedsiębiorców, a nawet konkurentów.

 

Program akcjonariatu pracowniczego jest systemem, w którym firma dzieli się z pracownikami zarówno wartością, jak i ryzykiem biznesowym. Taki system motywuje m.in. naszych pracowników do ciągłego zaangażowania i napędza długoterminowy rozwój firmy. Dzięki temu, że Huawei nie jest nastawiony na krótkoterminowe zyski i zadowalanie zewnętrznych akcjonariuszy, możemy skupić się na trwałych, dużych inwestycjach w badania i rozwój. To jeden z głównych elementów naszej strategii i Huawei konsekwentnie inwestuje w tym zakresie ponad 10% swoich przychodów ze sprzedaży każdego roku. W ciągu ostatniej dekady, nasze całkowite wydatki na badania i rozwój przekroczyły 110 miliardów USD. Zajęliśmy 3 miejsce w unijnym rankingu największych inwestycji rozwojowych – podsumował dyskusję Radosław Kędzia, wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich.

 

Podczas gdy na świecie rozpowszechniony jest model wiodącego właściciela lub status giełdowy, Huawei od lat działa będąc własnością swoich pracowników. Na koniec 2020 r. akcje koncernu posiadało niemal 121,27 tys. pracowników, którzy stanowili 99% udziałowców. Pozostały ok. 1% pozostaje do dyspozycji założyciela Huawei, Ren Zhengfeia. W tzw. związku Huawei (Union of Huawei) 85% stanowią aktualni pracownicy koncernu, a pozostałe 15% byli pracownicy, obecnie emerytowani. Liczba pracowników – współwłaścicieli Huawei rośnie z każdym rokiem. W 2015 roku było to ok. 80 tys. pracowników i 136 mln udziałów. Przez ostatnie 5 lat liczba udziałowców w związku Huawei wzrosła o 50%, a liczba udziałów wzrosła do łącznie 341 mln. Firma co roku podwyższa kapitał zakładowy.

 

 

IBM zaprezentował swój nowy procesor kwantowy “IBM Eagle” i zapowiada kwantową supremację.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE