Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Główny priorytet inwestycyjny dla 68% CEO w Polsce to AI

Jak pokazuje badanie „KPMG CEO Outlook” sztuczna inteligencja to przeważający kierunek inwestycyjny – tak jest zdaniem 68% respondentów z Polski i 69% ze świata.

Rodzimi dyrektorzy generalni mimo niestabilnych gospodarczo czasów wskazują, że największymi zaletami płynącymi z wdrożenia AI w ich przedsiębiorstwach są personalizacja usług uwzględniająca zaangażowanie klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku. Są przy tym świadomi potencjalnych trudności i zagrożeń.

Największy odsetek polskich ankietowanych twierdzi, że na zysk płynący z zastosowania rozwiązań AI będzie trzeba czekać przynajmniej pięć lat i jest to czynnik wpływający na ich sceptyczne podejście do całego procesu. Znacznie jaśniejszą perspektywę prezentują przedstawiciele światowych gospodarek – ponad połowa z nich upatruje czasu zwrotu kosztów inwestycji w przedziale od 3 do 5 lat.

„Kolejnym wyzwaniem wiążącym się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w organizacjach jest kwestia związana z cyberbezpieczeństwem. Według 92% osób zarządzających największymi firmami w Polsce, generatywna sztuczna inteligencja może z jednej strony pomóc w wykrywaniu potencjalnych incydentów, z drugiej natomiast wyposażyć hakerów w nowe strategie i zwiększyć możliwości do cyberataków. Z roku na rok rośnie jednak świadomość cyberzagrożeń wśród polskich CEO, jednocześnie zwiększa się poziom przygotowania firm na ewentualność cyberataku – 80% respondentów zdeklarowało, że ich organizacja jest dobrze przygotowana na przyszłe ataki cyfrowe” – napisano w wynikach badań.

Najczęściej wskazywanym problemem dla szefów firm wg badania okazały się wyzwania etyczne – tak odpowiedziały 52% respondentów z Polski i 57% z czołowych gospodarek świata. Największym wyzwaniem z kolei wg aż 80% krajowych prezesów są możliwości techniczne i umiejętności wdrożenia sztucznej inteligencji w ich organizacjach.

„Innymi dylematami, z jakimi mierzą się liderzy biznesu w tym obszarze, są brak regulacji, koszt i czas wdrażania czy adaptacja wśród pracowników. Co więcej, aż 88% respondentów z Polski uważa, że brak aktualnych przepisów i kierunków rozwoju dla generatywnej sztucznej inteligencji w branży, w której działają, będzie barierą dla sukcesu ich organizacji. Wskazują jednocześnie, że stopień regulacji dotyczących genAI powinien odzwierciedlać ten dotyczący zobowiązań klimatycznych” – czytamy dalej w raporcie.

Branża telekomunikacyjna obawia się o swoją cyberodporność, głównym winowajcą GenAI, wynika z najnowszego, corocznego raportu EY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE