Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalna sprzedaż akumulatorów do pojazdów elektrycznych wzrosła w H1 o 54%

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Global EV Battery Tracker firmy Counterpoint, globalna pojemność akumulatorów do pojazdów elektrycznych sprzedanych w pierwszej połowie 2023 r. wzrosła o 54% rok do roku, osiągając ponad 300 GWh.

W omawianym okresie globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych również odnotowała znaczny wzrost o 43% r/r. CATL był liderem na rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, wyprzedzając BYD i LG Energy Solutions. Te trzy największe firmy odpowiadały łącznie za prawie dwie trzecie rynku w I półroczu 2023 r. Wiodącymi regionami pod względem instalacji akumulatorów do pojazdów elektrycznych były Chiny, USA i Europa.

Komentując dynamikę rynku, starszy analityk w Counterpoint, Soumen Mandal powiedział: „Ekosystem akumulatorów pojazdów elektrycznych przechodzi szybką transformację. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczni nowi dostawcy akumulatorów, tacy jak ACC, Verkor, Northvolt i E4V, zapewnią sobie znaczącą obecność w łańcuchu dostaw akumulatorów. Oprócz specjalistycznych dostawców akumulatorów, producenci samochodów, tacy jak Tesla, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Stellantis również pracują nad własną produkcją ogniw i pakietów, co sprawi, że łańcuch dostaw akumulatorów stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny”.

 

Prawie 45% całkowitej pojemności akumulatorów pojazdów elektrycznych sprzedanych w pierwszej połowie 2023 r. przypadło producentom samochodów Tesla, BYD i Volkswagen. Rosnąca sprzedaż Modelu 3 i Modelu Y Tesli odegrała kluczową rolę w napędzaniu rozwoju CATL i LG Energy Solutions. CATL dostarcza akumulatory do standardowych wersji Modelu 3 i Modelu Y produkowanych w fabryce Tesli w Szanghaju, natomiast LG Energy Solutions jest głównym dostawcą akumulatorów do wyczynowych wersji Modelu 3 i Modelu Y. Z drugiej strony Hyundai, Kia i pojazdy elektryczne Forda odegrały aktywną rolę w zwiększaniu udziału SK Innovation w rynku, podczas gdy Rivian i BMW polegają głównie na firmie Samsung SDI jako dostawcy akumulatorów. W regionie Ameryki Północnej Panasonic zajmuje kluczową pozycję głównego dostawcy akumulatorów do modeli Tesli.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE