Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Czy Samsung i Hyundai staną do walki na polu robotyki?

Wrząca rywalizacja może oznaczać koniec trwającego od dziesięcioleci rozejmu, ale także ogólny impuls dla przemysłu, przewiduje “Korea Herald”.

 

Dwa główne konglomeraty Korei Południowej, Samsung i Hyundai, od dawna trzymają się na dystans, unikając bezpośredniego konkurowania w swoich podstawowych obszarach działalności. Jednak trwająca od dziesięcioleci niewypowiedziana zasada może skończyć się na  polu robotyki, rozwijającym się obszarze, w którym ich liderzy przeznaczają zasoby w poszukiwaniu przyszłego czynnika wzrostu.

Hyundai z zapleczem sprzętowym Hyundai Motor Group, trzecim co do wielkości producentem samochodów na świecie, dominujący w prawie 90% sprzedaży samochodów w kraju, jako pierwszy wykonał znaczący ruch. W 2021 roku nabył 80% udziałów w Boston Dynamics, jednej z nielicznych firm, które tworzą dwunożne pojazdy humanoidalne, za, bagatela, 880 milionów dolarów.

Firma Boston Dynamics z siedzibą w USA jest najbardziej znana ze swojego czworonożnego psa-robota o imieniu Spot. Hyundai już przetestował wersję psa-robota do kontroli bezpieczeństwa w fabryce Kia, z planami szerszego zastosowania w swoich miejscach pracy na całym świecie. W momencie przejęcia prezes wykonawczy Chung Euisun wyłożył również z własnej kieszeni 240 miliardów wonów (194 miliony dolarów), aby zabezpieczyć dodatkowe 20 procent udziałów w firmie, ponawiając wolę pielęgnowania swojego imperium motoryzacyjnego, aby stało się wiodącym graczem jeśli chodzi o futurystyczne rozwiązania w zakresie mobilności.

Chung, który objął najwyższe stanowisko w 2020 r., powołał również oddzielną grupę zadaniową o nazwie Robotics Lab w 2019 r. Laboratorium opracowało serię robotów do noszenia, w tym Vex i Cex, które pracownicy fabryki mogą nosić na sobie w celu ochrony mięśni i poprawy wydajności pracy przy wykonywaniu powtarzalnych zadań.

 

„Roboty do noszenia nie są jeszcze dostępne na rynku, ale zbieramy opinie pracowników w ramach testu pilotażowego” – powiedział przedstawiciel Hyundai Motor Group. – „W tym roku planujemy wprowadzić ulepszone wersje”. Za ich produkcję odpowiada Hyundai Rotem, producent przemysłu ciężkiego specjalizujący się w kolejnictwie i pojazdach obronnych, dodał urzędnik.

 

„Hyundai ma przewagę konkurencyjną w budowaniu sprzętu, który jest ważniejszą częścią robotów niż oprogramowanie. Oczekuje się, że wspólnie z Boston Dynamics producent samochodów będzie dążył do zwiększenia wydajności swojego oprogramowania, zwłaszcza w zakresie sztucznej inteligencji” – powiedział Han Jae-kwon, profesor inżynierii robotyki na kampusie Hanyang University Erica.

 

Tymczasem ambicje firmy Samsung Electronics w zakresie robotyki wciąż pozostają tajemnicą. Jednak jej niedawny zakup udziałów w lokalnej firmie zajmującej się robotami humanoidalnymi, Rainbow Robotics, może coś sugerować. Na początku tego miesiąca Samsung kupił udziały w firmie o wartości 59 miliardów wonów, stając się jej drugim co do wielkości udziałowcem. Firma z siedzibą w Seulu została założona w 2011 roku przez zespół badawczy z Koreańskiego Instytutu Zaawansowanej Nauki i Technologii. Po raz pierwszy przyniosła zysk w trzecim kwartale ubiegłego roku, w dużej mierze napędzana sprzedażą robotów usługowych wykorzystywanych w restauracjach i fabrykach. Zapytany o ten zakup na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas współzarządzający Samsung Han Jong-hee zaprzeczył, by kładł na to zbyt duży nacisk, ale inwestorzy zareagowali wybuchowo.

 

Od czasu ogłoszenia sprzedaży udziałów ceny akcji Rainbow Robotics wzrosły prawie dwukrotnie, do około 61 000 wonów w ciągu zaledwie dwóch tygodni. „Historycznie Samsung przezwyciężał swoją słabość poprzez fuzje i przejęcia oraz tworzenie partnerstw” – powiedział profesor Han. – „Jeśli chodzi o produkcję robotów, Samsung jest mniej doświadczony niż Hyundai. Oczekuje się jednak, że jego przewaga konkurencyjna w oprogramowaniu stworzy synergię ze skupioną na sprzęcie firmą Rainbow Robotics”.

 

Źródło branżowe zaznajomione z zakupem udziałów dodało, że ich partnerstwo prawdopodobnie przyspieszy debiut rynkowy robotów firmy Samsung. „Spodziewamy się, że Samsung zmniejszy wcześniejsze zagrożenia związane z rodzącą się branżą robotyki. Kolejnym dobrodziejstwem dla Samsunga jest to, że Rainbow Robotics produkuje większość części we własnym zakresie, co oznacza niższe koszty produkcji”, powiedziało źródło, dodając: „Prawdopodobne jest również, że Rainbow Robotics będzie produkować niestandardowe roboty wyłącznie dla Samsunga.”

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE