Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Centrum danych zasilane wodorem? Taki zakład chcą uruchomić dwie wielkie, japońskie firmy

Honda i Mitsubishi planują przetestować niewielkie centrum danych zasilane wodorem. Surowiec ma pochodzić z zakładu elektrolizy przemysłowej prowadzonej przez Tokuyama Corporation.

Wodór jest produktem ubocznym w zakładzie Tokuyama, który wytwarza chlor poprzez elektrolizę wody morskiej. Honda użyje go do zasilania elektrowni opartej na ogniwach paliwowych, pochodzących z recyclingu z pojazdów elektrycznych, a Mitsubishi wykorzysta energię elektryczną do zasilania centrum danych. Ogłoszenie Mitsubishi nie podaje informacji o wielkości centrum danych, ale przedstawia obraz obiektu o wielkości kontenera transportowego. Mowa więc o projekcie w bardzo niewielkiej skali. Projekt będzie wspierany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowych Technologii Energetycznych i Przemysłowych (NEDO) jako próba przechodzenia do “wodorowego społeczeństwa”.

Tokuyama prowadzi zakład elektrolizy w Shunan City, w prefekturze Yamaguchi, od 1952 roku, modernizując go na przestrzeni lat. Zakład produkuje rocznie około 50 000 ton hipochlorosodu (NaOH) oraz chloru. Wodór jest również wytwarzany jako produkt uboczny, a Tokuyama dostarczy go do centrum danych poprzez rurociąg.

Pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi (FCEV) stanowią alternatywę dla samochodów zasilanych bateriami, działających na elektryczność produkowaną z ogniw paliwowych wodoru. Nie odniosły one ogromnego sukcesu, ponieważ proces przekształcania wodoru w energię jest wciąż stosunkowo mało efektywny (około 38 procent). Z drugiej strony, jest to bardzo obiecująca technologia, ze względu na jej rozwój. Systemy napędowe tego rodzaju są proponowana dla dużych ciężarówek, ponieważ tankowanie zbiornika wodorem jest znacznie szybsze niż ładowanie baterii, co jest poważną korzyścią w transporcie.

Japonia jest jednym z nielicznych krajów z znaczną flotą pojazdów FCEV i tym samym potencjalnym źródłem ponownie wykorzystywanych ogniw paliwowych (w Korei jest prawie 30 000 pojazdów, w Japonii około 7 700, a w USA 15 000).

Projekt będzie trwał do zakończenia roku fiskalnego kończącego się 31 marca 2026 roku.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE