Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Big Tech przygotowuje się na regulacje unijnej ustawy o usługach cyfrowych 

Kilkanaście największych firm technologicznych na świecie stoi przed bezprecedensową kontrolą prawną, ponieważ w tym miesiącu szeroko zakrojona unijna ustawa o usługach cyfrowych (DSA) nakłada nowe zasady dotyczące moderowania treści, prywatności użytkowników i przejrzystości. 

Jak podaje Reuters, UE jest postrzegana jako światowy lider w zakresie regulacji technologii, a w przygotowaniu są bardziej wszechstronne akty prawne – takie jak ustawa o rynkach cyfrowych i ustawa o sztucznej inteligencji. Sukces unii we wdrażaniu takich praw będzie miał wpływ na wprowadzenie podobnych zasad na całym świecie.

W całej UE szereg gigantów internetowych – w tym na Facebooku i Instagramie Meta Platforms, należąca do Chin aplikacja wideo TikTok i kilka usług Google – dostosowuje się do nowych obowiązków, w tym zapobiega treści przed rozpowszechnianiem, zakazaniem lub ograniczaniem niektórych praktyk kierowania na użytkowników oraz udostępnianiem niektórych danych wewnętrznych organom regulacyjnym i powiązanym badaczom.

Badacze zadali jednak pytania, czy firmy te zrobiły wystarczająco dużo, aby spełnić oczekiwania prawodawców. Na razie przepisy mają zastosowanie jedynie do 19 największych platform internetowych, z których w UE korzysta ponad 45 milionów użytkowników. Od połowy lutego zaczną one jednak obowiązywać na różnorodnych platformach internetowych, niezależnie od ich wielkości.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Komisja Europejska zaproponowała przeprowadzenie „testów warunków skrajnych” DSA na 19 platformach. W ramach takich testów oceniano, czy platformy te są w stanie „wykrywać, reagować i ograniczać ryzyko systemowe, takie jak dezinformacja” – powiedział rzecznik Komisji. W takich testach wzięło udział co najmniej pięć platform – Facebook, Instagram, Twitter, TikTok i Snapchat. W każdym przypadku Komisja stwierdziła, że przygotowania do DSA wymagają więcej pracy.

Każdej firmie, która naruszy postanowienia DSA, grozi kara w wysokości do 6% jej światowego obrotu, a recydywistom może zostać wydany całkowity zakaz prowadzenia działalności w Europie.

 

Kontrowersyjne posunięcie Niemiec – pomimo ogromnych kosztów, chcą wykluczyć niektórych producentów telekomunikacyjnych

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE