Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ASBISc Enterprises Plc wypracował w I kw. 2021 r. rekordowe wyniki finansowe, zanotowano najlepszy pierwszy kwartał w historii firmy!

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT oraz elektroniki użytkowej na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wypracował w I kw. 2021 r. świetne, rekordowe wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 733,3 mln USD w porównaniu do 500,5 mln USD w I kw. 2020 roku, co oznacza wzrost o 47%. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 260% i wyniósł 23,0 mln USD, w porównaniu do 6,4 mln USD w I kw. 2020 r., natomiast zysk netto był ponad sześciokrotnie wyższy (wzrost o 575%) i wyniósł 15,1 mln USD, w porównaniu do 2,2 mln USD rok wcześniej. W I kw. 2021 r. Grupa znacząco poprawiła również marżę zysku brutto na sprzedaży do poziomu 6,43% z 5,08% w I kw. 2020 r.

 

WAŻNE WYDARZENIA I KWARTAŁU 2021 ROKU:

  • Największy udział w przychodach Grupy miały kraje byłego ZSRR (53,6-proc. udział) oraz Europy Środkowo-Wschodniej (22,9-proc. udział).
  • Polska zagościła już na stałe wśród 10 krajów o najwyższych przychodach w Grupie, zajmując w I kw. tego roku 9. miejsce z przychodami na poziomie ponad 22,4 mln USD (wzrost o ponad 14% względem analogicznego okresu ubiegłego roku).
  • ASBIS opublikował bardzo wysoką prognozę na 2021 r., która zakłada wypracowanie przychodów pomiędzy 2,7 mld USD a 2,9 mld USD oraz zysku netto po opodatkowaniu pomiędzy 47 mln USD a 51 mln USD.
  • 5 maja 2021 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki, zdecydowało o wypłaceniu finalnej dywidendy z zysków za rok 2020 r. w wysokości 0,10 USD na akcję tj. 5,55 mln USD. Dzień dywidendy ustalony został na 17 maja 2021 r. a dzień wypłaty dywidendy na 27 maja 2021 r. Tym samym całościowa dywidenda z zysku za 2020 r., wraz z wypłaconą w 17 grudnia 2020 roku zaliczką na poczet dywidendy, wyniesie 0,30 USD na akcję. Oznacza to całkowitą wypłatę w wysokości 16,65 mln USD. Jest to najwyższa dywidenda w historii Spółki.
  • Grupa wprowadziła na rynek nową spółkę BREEZY, która będzie działać na rynku używanych produktów Apple i innych producentów.
  • ASBIS intensywnie rozwija ofertę VAD dla biznesu – produkty ASBIS przeszły certyfikację i są dostępne w katalogu Microsoft AZURE; zespół VAD ASBIS Białoruś dostał nagrodę od Hewlett Packard.

 

Mamy za sobą bardzo dobry pierwszy kwartał, który jak dotąd był najlepszym pierwszym kwartałem w naszej całej historii. Pracowaliśmy na to bardzo intensywnie. Rozwijamy usługi dla biznesu, które mają wyższe marże oraz wciąż wprowadzamy zmiany w portfolio produktowym, zgodnie z naszym głównym celem, jakim jest wzrost marż i rentowności. Widać to już w znaczącej poprawie zyskowności ASBIS, nasz zysk netto wzrósł ponad sześciokrotnie w porównaniu z I kw. 2020 r. Wzrosła również marża zysku brutto na sprzedaży do poziomu 6,43% z 5,08% rok wcześniej. Nie zwalniamy jednak tempa, wciąż pracujemy na poprawę naszych wyników oraz dalej zamierzamy dzielić się zyskiem z akcjonariuszami Spółki” – powiedział Sergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

 

„Opublikowaliśmy naszą prognozę finansową na 2021 rok. Jest ona bardzo wysoka i zakłada duży wzrost zyskowności ASBIS. Widząc wyniki za I kwartał 2021 r. jesteśmy przekonani, że będziemy w stanie zrealizować tę prognozę” – dodał Sergiej Kostevitch. 

 

WYNIKI FINANSOWE GRUPY W I KW. LAT 2020 I 2021

(mln USD)

I kw.

2021 r.

I kw.

2020 r.

Zmiana
Przychody733,3 500,5+47%
Zysk brutto47,225,4+86%
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT)23,06,4+260%
Zysk netto po opodatkowaniu przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej15,12,2+575%

 

Wzrost sprzedaży netto kwartał do kwartału odzwierciedla silny wzrost we wszystkich geograficznych segmentach Spółki oraz niemal wszystkich głównych liniach produktowych. Największy wzrost spośród linii produktowych zanotowały urządzenia peryferyjne i audio, które wzrosły odpowiednio o 138% i 99% w porównaniu do I kwartału 2020 roku.

 

SZCZEGÓŁOWE DANE DOTYCZĄCE SPRZEDAŻY

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG REGIONÓW

Regiony krajów byłego ZSRR oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie mają największy udział w przychodach Grupy. Nie zmieniło się to I kwartale 2021 r. Sprzedaż w krajach zarówno byłego ZSRR jak i w Europie Środkowo-Wschodniej mocno wzrosła, odpowiednio o 48,1% i 16,9%. Udział regionu krajów byłego ZSRR w przychodach ASBIS ogółem wzrósł do 53,63% w I kwartale 2021 r. z 53,06% w I kwartale 2020 r. Wzrost sprzedaży krajów byłego ZSRR był generowany głównie przez sprzedaż nowych produktów Apple oraz projekty biznesowe.

 

Jednocześnie wzrost o 28,5% sprzedaży na Słowacji w połączeniu z 14,4-proc. wzrostem w Polsce, i 8,4-proc. wzrostem w Rumunii sprawiły, że region Europy Środkowo-Wschodniej zanotował 16,9-proc. wzrost w I kwartale 2021 roku w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 r. Sprzedaż w regionie krajów Bliskiego Wschodu i Afryki, którego wynik zależy głównie od przychodów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, znacząco wzrosła o 77,9% w porównaniu do I kw. 2020 r. W I kwartale 2021 r. Europa Zachodnia, która nie jest głównym regionem sprzedaży ASBIS, podwoiła swoją sprzedaż w porównaniu do I kwartału 2020 r.

 

Geograficzna struktura sprzedaży ASBIS w I kw. 2021 i 2020 r.

 I kw. 2021I kw. 2020
w tys.
USD
% przychodów ogółemw tys.
USD
% przychodów ogółem
Kraje byłego ZSRR393.28753,63%265.54753,06%
Europa Środkowo-Wschodnia168.09622,92%143.80128,73%
Bliski Wschód i Afryka89.23712,17%50.16610,02%
Europa Zachodnia63.2728,63%31.3516,26%
Pozostałe19.4762,66%9.6411,93%
Ogółem733.369100%500.506100%

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG KRAJÓW

 

Analiza według krajów potwierdza doskonałe wskaźniki wzrostu, które Grupa była w stanie osiągnąć we wszystkich głównych krajach działalności. Krajami o najwyższym wzroście sprzedaży w I kw. 2021 r. były:

  • Kazachstan – wzrost o 83%
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie – wzrost o 77%
  • Ukraina – wzrost o 46%
  • Czechy – wzrost o 29%.

 

Polska znalazła się w gronie 10 krajów o najwyższej sprzedaży w Grupie zajmując 9. miejsce, wypracowując ponad 14-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do I kw. 2020 r.

 

Struktura przychodów – Top 10 krajów w I kw. 2021 r. oraz I kw. 2020 r.

(w tys. USD)

 I kw. 2021I kw. 2020
KrajSprzedażKrajSprzedaż
1.Rosja123.515Rosja96.595
2.Ukraina98.858Ukraina67.858
3.Kazachstan88.092Słowacja48.519
4.Zjednoczone Emiraty Arabskie57.694Kazachstan48.163
5.Słowacja47.288Białoruś35.340
6.Białoruś41.952Zjednoczone Emiraty Arabskie32.614
7.Czechy24.731Polska19.603
8.Holandia24.726Czechy19.250
9.Polska22.430Rumunia15.283
10.Rumunia16.563Holandia12.260
 OGÓŁEM733.369OGÓŁEM500.506

 

 

https://itreseller.com.pl/jakich-specjalistow-poszukuje-fujitsu/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE