Asbis wypracował 30% wzrost przychodów za październik w porównaniu z ubiegłym rokiem
Jacek Grendys-Tomczyk
Ze wstępnych, szacunkowych danych zaprezentowanych przez Asbis wynika, że dystrybutor w październiku odnotował przychody na poziomie 261 mln dolarów, w porównaniu z 200 mln dolarów w październiku ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o 30%.
Firma poinformowała, że krajami, w których grupa odnotowała najwyższą sprzedaż, pozostają Kazachstan, Słowacja, Zjednoczone Emiratu Arabskie oraz Ukraina. Z kolei w Polsce Asbis może się pochwalić 50-proc. wzrostem sprzedaży za październik.
Tegoroczny październik był bardzo mocny, był najlepszym październikiem pod względem przychodów w naszej długiej historii. Wypracowaliśmy 30-proc. wzrost przychodów rok do roku, co daje nam dużo satysfakcji. Tak jak mówiliśmy, jesteśmy w ostatnim, najbardziej intensywnym i najbardziej dochodowym dla naszej branży kwartale roku, dlatego wszystkie nasze wysiłki skupiają się na realizacji zamówień klientów, a tym samym realizacji oczekiwanych przez inwestorów wyników – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
Duży wpływ na wyniki miało wprowadzenie do sprzedaży nowych modeli urządzeń Apple. Według informacji przekazanych przez spółkę, produkty tej marki były najlepej sprzedającymi się w październiku. Asbis najwyższe przychody w październiku odnotował ze sprzedaży laptopów (głównie MacBooków) oraz procesórów.
Asbis to notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych dystrybutor, deweloper i dostawca produktów i usług ICT oraz IoT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Grupa zajmuje się m.in. dystrybucją sprzętu i oprogramowania komputerowego dla biur i centrów danych, a także produkcją urządzeń i rozwiązań z zakresu IT. Do spółki należą m.in. marki Prestigio (inteligentne urządzenia i akcesoria, rozwiązania dla biznesu i edukacji), Canyon (inteligentne zegarki, power banki, akcesoria do komputerów i urządzeń mobilnych), a takze platforma IoT Perenio, która umożliwia stworzenie inteligentnego biura i domu.