Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ASBIS realizuje obietnice i wzmacnia zyskowność. Dystrybutor wypracował w I półroczu 2019 r. dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe ze znaczącym wzrostem marży.

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz producent marek Prestigio, Canyon, Perenio i Atlantech, wypracował w I półroczu 2019 r. dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 788,2 mln USD, zysk brutto 42,2 mln USD, natomiast zysk netto 2,6 mln USD. Grupa podtrzymała pozytywny trend wzrostu marży brutto, widoczny w poprzednich okresach. W I półroczu 2019 roku wyniosła ona 5,35% (4,47% rok wcześniej).

 

Zgodnie z deklaracjami, w I półroczu 2019 r. ASBIS koncentrował się na działaniach generujących wyższą marżę, czyli dystrybucji z wartością dodaną (VAD) i rozwoju marek własnych zarówno w korporacyjnych jak i konsumenckich segmentach rynku IT. ASBIS wprowadził na rynek pierwszą na świecie intuicyjną klawiaturę Prestigio Click & Touch, która łączy właściwości klasycznej klawiatury, touchpad’a i myszy komputerowej. Kontynuując swoją strategię, w lipcu 2019 r., Grupa przejęła za 574 tysięcy USD wiodącą na rynku białoruskim spółkę AVECTIS, która znacznie wzmocni jej kompetencje w sektorze korporacyjnych usług IT.

 

27 marca 2019 r. Grupa opublikowała prognozę finansową na 2019 rok. Zakłada ona wypracowanie przychodów na poziomie pomiędzy 1,7 miliarda USD a 1,9 miliarda USD oraz zysku netto po opodatkowaniu pomiędzy 8,5 milionów USD a 10 milionów USD. Po opublikowaniu wyników finansowych za I półrocze tego roku ASBIS podtrzymuje opublikowaną prognozę finansową.

 

Grupa wypłaciła akcjonariuszom całościową dywidendę z zysków za 2018 r. w wysokości 0,10 USD na akcję (w sumie 5.550.000 USD).

 

„Rynek IT zmienia się bardzo dynamicznie. Obserwując te zmiany, zamierzamy płynnie zmienić nasz model funkcjonowania. Naszą ambicją jest wypracowanie pozycji wiodącego dystrybutora IT z wartością dodaną, producenta sprzętu IT oraz dostawcy usług z zakresu IT, internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI). Dlatego obecnie koncentrujemy się na rozwoju naszego portfolio w tym zakresie oraz wzmocnieniu kompetencji ASBIS w sektorze usług korporacyjnych. Nasze ostatnie działania, czyli wprowadzenie na rynek klawiatury Prestigio Click&Touch oraz przejęcie spółki AVECTIS to pierwsze kroki na tej drodze” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

 

WYNIKI FINANSOWE GRUPY W I PÓŁROCZU LAT 2019 I 2018 (mln USD)

I pół. 2019 r.I pół. 2018 r.Zmiana
Przychody788,2966,2-18%
Zysk brutto42,243,2-2%
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT)9,99,1+8%
Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej2,62,9-12%

 

 

Ubiegły rok był rekordowy w historii ASBIS, na co wpływ miała nie tylko nasza wytężona praca, ale również kilka czynników zewnętrznych, w tym większy popyt na niektóre grupy produktowe z naszej oferty. W obecnym roku, zgodnie z naszymi oczekiwaniami i opublikowaną prognozą, budujemy fundamenty na przyszłość. Wyniki finansowe za I półrocze 2019 r. w pełni nas zadowalają, ponieważ osiągnęliśmy nasz cel – nasz zysk netto jest zbliżony do zeszłorocznego, pomimo bardzo wysokiej bazy w ubiegłym roku. Wypracowane wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz prognozą, którą na tym etapie podtrzymujemy. Zapowiedzieliśmy koncentrację w tym roku na zyskowności i realizujemy nasz cel” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc. 

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG REGIONÓW

Regiony krajów byłego ZSRR oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie mają największy udział w przychodach Grupy. W I półroczu 2019 roku udział krajów byłego ZSRR w przychodach Grupy ogółem wzrósł do ponad 50,74% z 49,37% w I półroczu 2018 r.

 

Geograficzna struktura sprzedaży ASBIS w I pół. 2019 r. oraz I pół. 2018 r. (tys. USD)

RegionI półrocze 2019 r.I półrocze 2018 r.Zmiana
%
Kraje byłego ZSRR399 980477 034-16,2%
Europa Środkowo-Wschodnia207 829283 074-26,6%
Bliski Wschód i Afryka102 351110 980-7,8%
Europa Zachodnia63 62975 620-15,9%
Pozostałe14 45219 479-25,8%
Ogółem788 241966 187-18,4%

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG KRAJÓW

Analizując wyniki sprzedaży, należy wziąć pod uwagę, że spadek sprzedaży to efekt nasycenia poszczególnych rynków smartfonami i wynikającego z tego spowolnienia sprzedaży tej kategorii, która generuje najwyższą sprzedaż Grupy. Spowolnienie to zostało przez Grupę przewidziane. Warto zwrócić uwagę, że Polska znalazła się po raz kolejny wśród 10 najlepszych pod względem sprzedaży krajów w strukturze Grupy.

 

Struktura przychodów – Top10 krajów w I pół. 2019 r. oraz w I pół. 2018 r. (w tys. USD)

 I półrocze 2019I półrocze 2018
 KrajSprzedażKrajSprzedaż
1.Rosja156 560Rosja175 156
2.Ukraina116 113Ukraina129 151
3.Słowacja72 649Zjednoczone Emiraty Arabskie84 406
4.Zjednoczone Emiraty Arabskie75 370Słowacja81 018
5.Kazachstan55 219Kazachstan93 863
6.Białoruś48 588Białoruś51 770
7.Czechy30 807Czechy39 223
8.Rumunia24 103Holandia37 777
9.Holandia21 297Rumunia31 174
10.Polska14 516Węgry19 233
11.Pozostałe173 019Pozostałe223 414
 OGÓŁEM788 241OGÓŁEM966 187

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG LINII PRODUKTOWYCH

ASBIS pozostaje dystrybutorem pierwszego wyboru dla wielu światowych dostawców. W I półroczu 2019 roku Grupa kontynuowała realizację strategii zmierzającej do wypracowania wyższych zyskowności, rozwoju portfolio produktów i marek własnych. Rezultatem jest spadek przychodów w niektórych kluczowych liniach produktowych. Największą sprzedaż generowały w omawianym okresie głównie smartfony, procesory, akcesoria i multimedia oraz laptopy.

 

Struktura przychodów w podziale na linie produktowe w I pół. 2019 r. oraz w I pół. 2018 r. (w tys. USD)

I półrocze 2019I półrocze 2018
tys.
USD
% przychodów ogółemtys.
USD
% przychodów ogółem
Smartfony243 18630,85%369 89638,28%
Procesory112 12714,22%104 89610,86%
Akcesoria i multimedia82 48410,46%56 0525,80%
Laptopy60 3077,65%61 9306,41%
Dyski twarde54 7616,95%69 6097,20%
Serwery37 0304,70%32 9373,41%
Dyski SSD31 1393,95%47 9314,96%
Tablety23 4552,98%34 7373,60%
Pozostałe143 75218,24%188 19919,48%
Przychody ogółem788 241100%966 187100%

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE