Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Amerykańska Federalna Komisja Handlu wobec danych osób nieletnich zbieranych przez Meta.

Federalna Komisja Handlu USA oskarżyła w środę Meta o wprowadzanie rodziców w błąd w kwestii ochrony prywatności dzieci i zaproponowała zaostrzenie istniejących zasad dotyczących prywatności, aby zawierały zakaz zarabiania na danych nieletnich.

W szczególności FTC stwierdziła, że Facebook wprowadzał rodziców w błąd co do tego, jak dużą kontrolę mają nad tym, z kim ich dzieci miały kontakt w aplikacji Messenger Kids, i wprowadzał w błąd co do tego, ile twórcy aplikacji mieli dostępu do prywatnych danych użytkowników, naruszając umowę dotyczącą prywatności z 2019 roku.

Proponowane przez FTC zmiany obejmują zakaz zarabiania przez Facebooka na danych zbieranych od użytkowników poniżej 18 roku życia, w tym w biznesie rzeczywistości wirtualnej. Miałby również do czynienia z rozszerzonymi ograniczeniami w korzystaniu z technologii rozpoznawania twarzy. Akcje Meta spadły w środę aż o 2%, ale odrobiły większość tych strat i spadły ostatecznie o 0,3% do 238,50 USD.

Meta, która jest również właścicielem Instagrama, polega na reklamach cyfrowych kierowanych na podstawie danych osobowych użytkowników w celu uzyskania ponad 98% swoich przychodów. Firma utrzymuje największe na świecie sieci społecznościowe, ale ma też silną konkurencję w postaci TikToka. I to właśnie “kartą TikToka” gra wobec oskarżeń ze strony FTC. W oświadczeniu Meta powiedział, że akcja FTC była „politycznym wyczynem” i że FTC nie podjęła działań przeciwko „chińskim firmom, takim jak TikTok”. W oświadczeniu pada też jasna deklaracja oporu: „Będziemy energicznie walczyć z tą akcją i spodziewamy się zwycięstwa”.

Ruch FTC jest pierwszym krokiem w procesie zmiany umowy z 2019 roku. Facebook będzie miał 30 dni na odpowiedź. Firma może również odwołać się od decyzji komisji do sądu apelacyjnego.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE