Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Amerykańscy senatorowie wzywają agencję telekomunikacyjną do prawidłowego korzystania z widma dla pojazdów podłączonych do sieci

Dwoje amerykańskich senatorów wezwało w poniedziałek Federalną Komisję Łączności (FCC) do szybkiego podjęcia działań w celu przyznania niektórym producentom samochodów, uniwersytetom i innym podmiotom możliwości wykorzystania widma do wdrożenia technologii pojazdów połączonych, mającej na celu zapobieganie wypadkom.

 

Senatorowie Gary Peters i Cynthia Lummis wezwali FCC do zatwierdzenia wniosków o zwolnienie, aby umożliwić wdrożenie technologii Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) w paśmie 5,9 GHz.

Blok widma 5,9 GHz został zarezerwowany w 1999 roku dla producentów samochodów w celu opracowania technologii umożliwiającej pojazdom komunikację między sobą w celu uniknięcia wypadków, ale do tej pory pozostaje w dużej mierze niewykorzystany.

 

„Technologia C-V2X jest gotowa ratować życie (i) utoruje drogę dla przyszłości infrastruktury samochodowej i transportowej” – napisali. FCC poinformowała w listopadzie 2020 r., że zamierza oferować zwolnienia. Do tej pory otrzymała 18 wniosków o zwolnienie obejmujących 31 podmiotów, ale żaden nie został jeszcze przyznany, dodali senatorowie.

 

Podmioty ubiegające się o zwolnienie to między innymi Audi, Ford Motor i Jaguar Land Rover firmy Volkswagen AG, Departament Transportu Utah i Departament Transportu Wirginii, Harman International, Panasonic Corp, Departament Transportu Miasta Nowy Jork i Uniwersytet Michigan.

Senatorowie odnotowali, że 42 915 osób zginęło w wypadkach drogowych w 2021 roku, najbardziej śmiercionośnym roku na amerykańskich autostradach od 2005. „Szybkie działanie w sprawie tych zwolnień jest niezbędne, biorąc pod uwagę potencjał technologii C-V2X w odwracaniu rosnącej liczby ofiar śmiertelnych na drogach” – napisali senatorowie.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE