Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Amazon poinformował o wynikach za trzeci kwartał. Usługi stały się ważniejsze niż handel w sieci, wyniki nadal są “na plusie” i rosną w ujęciu rocznym, ale odbiegają od oczekiwań Wall Street.

Amazon, imperium internetowe Jeffa Bezosa, który ustąpił z pozycji CEO w tym roku, zanotowało kiepski trzeci kwartał. Oczywiście, wyniki nadal są “na plusie” i rosną w ujęciu rocznym, ale zdecydowanie odbiegają od oczekiwań Wall Street.

 

Akcje Amazona spadły o ponad 4% po tym, jak firma poinformowała o słabszych niż oczekiwano wynikach za trzeci kwartał i przekazała rozczarowujące estymacje dotyczące okresu świątecznego. To ostatnie jest szczególnie ważne, bowiem dla giganta handlu elektronicznego, to właśnie ostatni kwartał roku oznacza sprzedażowe “żniwa”.

 

Jak kształtowały się wyniki Amazon w trzecim kwartale 2021 roku? Przychody firmy wyniosły 110,81 mld USD, co jest oczywiście kwotą imponującą… przynajmniej tak długo jak nie zestawimy jej z 111,6 mld USD oczekiwanymi przez analityków na Wall Street. Zysk na akcję był znacznie poniżej oczekiwań (6,12 USD vs 8,92 USD). Rok temu, w trzecim kwartale 2020 roku, wzrost sprzedaży rok do roku (względem 2019) wynosił 37%, jednak w tym roku (w odniesieniu do Q3 2020) już tylko 15%. Ten spadek dynamiki wzrostu jest prawdopodobnie związany z powrotem klientów do sklepów stacjonarnych. Amerykanie nadal dużo kupują w sieci, ale swoisty kult zakupów na żywo jest obecny w kulturze USA i tak łatwo nie zniknie.

 

Po raz pierwszy w historii przychody z usług Amazona przewyższyły sprzedaż detaliczną. Sprzedaż produktów netto wyniosła w kwartale 54,9 miliarda dolarów, podczas gdy przychody z Amazon Web Services, reklam, usług sprzedawców zewnętrznych i subskrypcji Prime wzrosły do ​​55,9 miliarda dolarów.

 

Jak wygląda prognoza na Q4 2021? W czwartym kwartale Amazon prognozuje sprzedaż na poziomie od 130 miliardów do 140 miliardów dolarów, co oznacza wzrost od 4% do 12%. Analitycy spodziewali się, że przychody będą rosły o 13,2% rok do roku do 142,1 mld USD. Amazon podał, że zysk operacyjny firmy w czwartym kwartale będzie w przedziale od 0 do 3 miliardów dolarów. To znaczący spadek w porównaniu z zyskiem operacyjnym w wysokości 6,9 miliarda dolarów w poprzednim roku.

 

 

Czy Europa będzie gonić świat? Niemiecka grupa technologiczna, Bosch przeznaczy w przyszłym roku ponad 400 mln euro w produkcję chipów.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE