ABC Data utrzymuje tendencję zwyżkową, w sierpniu wypracowano 363 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.
Mariusz Laurisz
ABC Data wypracowała w sierpniu 2017 roku 363 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8% w stosunku do sierpnia ubiegłego roku. Łączny poziom skonsolidowanych przychodów w lipcu i sierpniu 2017 roku jest wyższy o 7% w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku.
W sierpniu br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna. Największy, bo aż 40% wzrost sprzedaży r/r ABC Data osiągnęła na Węgrzech. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, smartfonów, a także komputerów i urządzeń peryferyjnych. Wzrost przychodów w kategorii smartfony jest związany z dynamicznym rozwojem obszaru mobile. Wzrosła zarówno sprzedaż produktów marki Xiaomi (o 140% w II kwartale 2017 względem I kwartału), jak i marki Huawei (84% wzrostu sprzedaży w sierpniu w stosunku do lipca 2017). Ponadto wzrosły również przychody ze sprzedaży produktów Apple, wypracowane przez spółkę zależną iSource. W I półroczu 2017 roku były one o 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Zgodnie z zapowiedziami Zarządu, ABC Data konsekwentnie realizuje założenia na 2017 rok, na podstawie których spółka opublikowała w maju prognozę skonsolidowanych wyników finansowych. Zgodnie z nią Grupa Kapitałowa ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych ośmiu miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku wynosi już 58% i jest na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku. ABC Data nieustannie koncentruje się na wysokiej marżowości, która jest kluczowym wskaźnikiem w prowadzonej działalności. Dlatego konsekwentnie eliminuje niskomarżowe transakcje, w efekcie czego osiąga jedną z najwyższych marż ze sprzedaży wśród polskich dystrybutorów. Potwierdzeniem skuteczności realizowanej strategii w tym obszarze są opublikowane wyniki finansowe za I półrocze 2017 roku. Grupa wypracowała w tym czasie rekordową marżę w wysokości 6,3%, a tylko w samym II kwartale 2017 roku uzyskała marżę na poziomie 6,7%.
ABC Data, wyprzedzając trendy, systematycznie rozwija kolejne kompetencje i wychodzi poza tradycyjną dystrybucję. Obecnie spółka stawia na usługi z wartością dodaną, platformę chmurową oraz usługi e-commerce świadczone poprzez innowacyjne narzędzia. Pod koniec czerwca ABC Data uruchomiła nową platformę ABC Data Cloud z nowoczesnymi rozwiązaniami w chmurze, nową odsłonę Reseller Web, aplikacji pozwalającej na sprawne tworzenie i konfigurowanie otwartego sklepu online, oraz mobilną aplikację m-InterLink, zapewniającą wygodny dostęp do oferty ABC Data dla użytkowników urządzeń mobilnych.