Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Jak sztuczna inteligencja Spotify planuje dowiedzieć się, co dzieje się w Twojej głowie i znaleźć odpowiedni utwór

Przy około 100 milionach dostępnych utworów i ponad 600 milionach subskrybentów, pomoc słuchaczom w znalezieniu muzyki, którą pokochają, stała się wyzwaniem dla Spotify.

Zestaw narzędzi rekomendacyjnych giganta streamingu audio rozrósł się z biegiem lat: Spotify Home feed, Discover Weekly, Blend, Daylist i Made for You Mixes. Według danych opublikowanych przez Spotify podczas Dnia Inwestora w 2022 r., liczba odkryć artystów każdego miesiąca w Spotify osiągnęła 22 miliardy, w porównaniu z 10 miliardami w 2018 r. “I nie jesteśmy jeszcze blisko końca” – stwierdziła wówczas firma.

W ciągu ostatniej dekady lub dłużej Spotify inwestuje w sztuczną inteligencję, a w szczególności w uczenie maszynowe. Niedawno uruchomiony AI DJ może być największym jak dotąd zakładem, że technologia pozwoli subskrybentom lepiej spersonalizować sesje odsłuchowe i odkrywać nową muzykę. AI DJ naśladuje klimat radia, ogłaszając nazwy utworów i wstępy do utworów.

AI DJ łączy w sobie technologię personalizacji, generatywną sztuczną inteligencję i dynamiczny głos AI. Słuchacze mogą nacisnąć przycisk DJ, gdy chcą usłyszeć coś nowego i coś mniej bezpośrednio pochodzącego z ich ustalonych upodobań.

Za AI DJ stoją ludzie, eksperci techniczni i muzyczni, których celem jest poprawa zdolności rekomendacji narzędzi Spotify. Firma zatrudnia setki redaktorów muzycznych i ekspertów na całym świecie. Rzecznik Spotify powiedział, że narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji pozwala ludzkim ekspertom “skalować ich wrodzoną wiedzę w sposób, który nigdy wcześniej nie był możliwy”.

Dane na temat konkretnego utworu lub artysty zawierają kilka atrybutów: konkretne cechy muzyczne oraz to, z którym utworem lub artystą został on zazwyczaj sparowany wśród milionów sesji odsłuchowych, do których algorytm AI ma dostęp. Zbieranie informacji o utworze jest dość łatwym procesem, w tym rok wydania, gatunek i nastrój – od radosnego do tanecznego lub melancholijnego. Identyfikowane są również różne atrybuty muzyczne, takie jak tempo, tonacja i instrumentacja. Połączenie tych danych powiązanych z milionami sesji odsłuchowych i preferencjami innych użytkowników pomaga generować nowe rekomendacje i umożliwia przejście od zagregowanych danych do indywidualnych założeń słuchacza.

W najprostszym sformułowaniu “Użytkownicy, którzy polubili Y, polubili również Z. Wiemy, że lubisz Y, więc możesz polubić Z”, to sposób, w jaki sztuczna inteligencja znajduje dopasowania. Spotify twierdzi, że to działa.

“Od czasu uruchomienia DJ odkryliśmy, że gdy słuchacze DJ słyszą komentarze wraz z osobistymi rekomendacjami muzycznymi, są bardziej skłonni do wypróbowania czegoś nowego (lub posłuchania utworu, który w przeciwnym razie mogliby pominąć)” – powiedział rzecznik.

Nowe narzędzie z pewnością będzie pomocne zwłaszcza dla tych użytkowników, którzy lubią odkrywać nową muzykę.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE