Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Xiaomi wypracowało blisko 20% wzrost za rok 2020! Solidne wyniki roczne pokazują odporność i niezwykłą konkurencyjność przyjętego modelu biznesowego.

Xiaomi Corporation („Xiaomi” lub „Grupa”; kod akcji: 1810), spółka internetowa, której rdzeniem jest smartfon i inteligentny sprzęt połączony z platformą Internetu rzeczy („IoT”), ogłosiła zaudytowane skonsolidowane wyniki za rok kończący się 31 grudnia 2020 r.

 

W 2020 roku całkowite przychody Xiaomi za rok wyniosły 245,9 miliarda RMB, co stanowi wzrost o 19,4% rok do roku; skorygowany zysk netto za rok wyniósł 13,0 mld RMB, co oznacza wzrost o 12,8% rok do roku, przekraczając oczekiwania rynkowe. W czwartym kwartale 2020 roku przychody Grupy wyniosły 70,5 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 24,8% rok do roku; skorygowany zysk netto wyniósł 3,2 mld RMB, co oznacza wzrost o 36,7% rok do roku.

 

Najważniejsze informacje finansowe w 2020 r .:

  • Całkowity dochód wyniósł około 245,9 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 19,4% r / r;
  • Zysk brutto wyniósł około 36,8 mld RMB, co oznacza wzrost o 28,7% r / r;
  • Zysk netto skorygowany poza MSSF wyniósł 13,0 mld RMB, co oznacza wzrost o 12,8% r / r, przewyższając konsensus rynkowy;
  • Zysk na akcję wyniósł 0,849 RMB.

 

Najważniejsze dane finansowe w 4Q2020

  • Całkowity dochód na historycznym najwyższym poziomie około 70,5 miliarda RMB, wzrost o 24,8% r / r;
  • Zysk brutto na poziomie około 11,3 mld RMB, wzrost o 44,4% r / r;
  • Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł 3,2 mld RMB, co oznacza wzrost o 36,7% r / r.

 

 

„W 2020 roku nasza globalna firma odrodziła się po pandemii COVID-19 i utrzymała stały wzrost. Od wybuchu COVID-19 Xiaomi ściśle współpracowało z partnerami biznesowymi z segmentu upstream i downstream, aby przyspieszyć wznowienie pracy i produkcji. Podczas pandemii nasze produkty i usługi pomogły ludziom wzbogacić swoje życie i pozostać w kontakcie, a popyt na nasze produkty pozostał zdrowy. Dzięki złagodzeniu ograniczeń dotyczących blokad na głównych rynkach w drugiej połowie 2020 r., Nasze wyniki biznesowe zdołały osiągnąć imponujące odbicie. Kontynuowaliśmy realizację naszej strategii „Smartphone × AIoT” (AI + IoT), a nasze solidne wyniki za rok pokazują odporność i konkurencyjność naszego modelu biznesowego ” – poinformowała firma Xiaomi w komunikacie.

 

Roczny przegląd wyników

Dalsze ugruntowanie silnej pozycji na rynku smartfonów premium

W 2020 roku przychody Xiaomi ze smartfonów wyniosły 152,2 miliarda RMB w skali roku, co oznacza wzrost o 24,6% rok do roku. W 2020 roku globalna sprzedaż smartfonów Grupy wyniosła 146,4 mln sztuk, co stanowi wzrost o 17,5% rok do roku. W czwartym kwartale 2020 r. Przychody ze smartfonów wyniosły 42,6 mld RMB, co oznacza wzrost o 38,4% rok do roku. W tym kwartale globalne dostawy smartfonów Grupy osiągnęły 42,3 mln sztuk, co oznacza wzrost o 29,7% rok do roku. Według Canalys, w czwartym kwartale 2020 r. Xiaomi nadal zajmowała trzecie miejsce na świecie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku na poziomie 12,1% i osiągnęła najwyższy wzrost rok do roku wśród pięciu największych światowych firm zajmujących się smartfonami.

 

Działalność Grupy w zakresie smartfonów wzrosła znacząco w Chinach kontynentalnych. Według Canalys w czwartym kwartale 2020 r. Dostawy smartfonów na rynku Chin kontynentalnych wzrosły o 51,9% rok do roku, osiągając najwyższy wzrost rok do roku wśród pięciu największych firm zajmujących się smartfonami. Udział Xiaomi w rynku Chin kontynentalnych wzrósł do 14,6% w czwartym kwartale 2020 r. Z 9,2% w czwartym kwartale 2019 r.

 

 

W omawianym okresie Grupa kontynuowała realizację strategii dwóch marek. W 2020 roku Xiaomi sprzedało na całym świecie około 10 milionów smartfonów premium, których ceny detaliczne nie przekraczały 3000 RMB w Chinach kontynentalnych i 300 EUR lub równowartość na rynkach zagranicznych. W grudniu 2020 roku debiut Mi 11 zyskał powszechną popularność, ponieważ dostawy przekroczyły 1 milion sztuk w ciągu pierwszych 21 dni po jego wydaniu. Z drugiej strony marka Redmi pozostaje zaangażowana w udostępnianie zaawansowanej technologii rynkowi masowemu. Seria Redmi Note 9 została dobrze przyjęta przez rynek, sprzedając ponad 30 milionów sztuk na całym świecie od debiutu 12 marca 2020 r. Do 31 grudnia 2020 r. Ze względu na zwiększoną sprzedaż smartfonów premium, ASP smartfonów Xiaomi wzrósł o 6,1% do 1040 RMB w 2020 r. I 6,8% do 1 009 RMB w czwartym kwartale 2020 r., Oba w ujęciu rok do roku.

 

W kanale online dodatkowo umocniliśmy naszą pozycję rynkową. Według danych zewnętrznych, nasz udział w rynku smartfonów online w Chinach kontynentalnych pod względem dostaw wzrósł z 18,5% w pierwszym kwartale 2020 r. Do 29,5% w czwartym kwartale 2020 r. Podczas Dnia Singla i Festiwali Zakupów Double 12 w 2020 roku smartfony marek Xiaomi i Redmi wspólnie zajęły 1. miejsce pod względem wielkości sprzedaży wśród smartfonów z systemem Android w serwisach Tmall.com, JD.com i Suning.com.

 

 

Umocniona pozycja lidera w AIoT

W 2020 roku Grupa energicznie realizowała strategię „Smartphone × AIoT”, ponieważ przychody z segmentu IoT i produktów lifestylowych osiągnęły 67,4 miliarda RMB, co stanowi wzrost o 8,6% rok do roku. W czwartym kwartale 2020 r. Przychody z segmentu produktów IoT i lifestyle wyniosły 21,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 8,0% rok do roku. W 2020 roku globalne dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły 12 milionów sztuk, zapewniając firmie utrzymanie wiodącej pozycji na rynku. Według All View Cloud („AVC”), w czwartym kwartale 2020 roku dostawy telewizorów Grupy zajęły pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych po raz ósmy z rzędu i znalazły się w pierwszej piątce na świecie.

 

Jako lider w branży smart TV, Xiaomi skupiło się na wzmocnieniu naszej pozycji rynkowej w kategoriach premium i ultra-dużych ekranów, jednocześnie zwiększając swój globalny zasięg. Według AVC w czwartym kwartale 2020 roku telewizory Xiaomi i Redmi zajęły pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży detalicznej na ponad 70-calowym rynku telewizorów w Chinach kontynentalnych, z udziałem w rynku wynoszącym 27,7%. Na rynkach zagranicznych, po udanej premierze naszych telewizorów smart w Indiach, Indonezji i Rosji, Xiaomi wprowadziła również telewizory smart do Francji, Polski i innych kluczowych rynków w 2020 r., Ponieważ jeszcze bardziej wykorzystała duże możliwości na rynkach zagranicznych.

 

Xiaomi poświęciło więcej zasobów produktom IoT, które poprawiają łączność w inteligentnym domu i nadal wprowadza produkty, które zostały dobrze przyjęte na rynku. W 2020 roku globalne dostawy naszych głośników AI przekroczyły 10 milionów sztuk, podczas gdy routery WiFi przekroczyły 15 milionów sztuk. Według raportu „IDC’s PRC Quarterly Smart Home Device Tracker, 2020 Q3”, w trzecim kwartale 2020 r. Xiaomi znalazło się w pierwszej trójce pod względem dostaw w Chinach kontynentalnych w wielu kategoriach urządzeń inteligentnych, w tym oczyszczacze powietrza, odkurzacze robotów, inteligentne zabezpieczenia kamery i inteligentne oświetlenie.

 

Przychody z IoT i produktów lifestyle’owych na rynkach zagranicznych kontynuowały silny wzrost. Na dzień 31 grudnia 2020 r.Grupa sprzedawała nasze produkty IoT i lifestyle w ponad 80 krajach i regionach. Od czwartego kwartału 2020 roku Xiaomi wprowadziło na rynki zagraniczne serię nowych produktów, takich jak Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes-AMG Petronas F1 Team Edition. W przyszłości Grupa dąży do umocnienia swojej pozycji na rynkach zagranicznych i dostarczania szerokiej gamy fajnych i innowacyjnych produktów globalnym użytkownikom. Wykorzystując swoją markę i kanały dystrybucji, Xiaomi dąży do sprzedaży krzyżowej między produktami IoT a smartfonami oraz zdobycia większego udziału w dużym zagranicznym rynku IoT.

 

Grupa kontynuowała realizację strategii „Smartphone × AIoT”, budując globalny ekosystem inteligentnego życia skupiony wokół smartfonów. Na dzień 31 grudnia 2020 r. Liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na naszej platformie AIoT osiągnęła 324,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 38,0% rok do roku. Liczba użytkowników posiadających pięć lub więcej urządzeń podłączonych do naszej platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) osiągnęła 6,2 miliona, co stanowi wzrost o 52,9% rok do roku. W grudniu 2020 r. Nasz asystent AI („小 愛 同學”) miał 86,7 mln jednostek MAU, co oznacza wzrost o 43,5% rok do roku, a jednostka MAU naszej aplikacji Mi Home osiągnęła 45,0 mln, co stanowi wzrost o 22,1 mln rok do roku. %.

 

 

Rentowność biznesu internetowego gwałtownie rośnie

W 2020 roku przychody z segmentu usług internetowych Grupy wyniosły 23,8 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 19,7% rok do roku. W czwartym kwartale 2020 r. Przychody z usług internetowych wyniosły 6,2 mld RMB, co oznacza wzrost o 8,4% rok do roku. W 2020 roku globalna baza użytkowników Internetu Xiaomi nadal szybko rosła. W grudniu 2020 r. MAU MIUI wzrósł o 28,0% rok do roku do 396,3 mln, podczas gdy MAU MIUI w Chinach kontynentalnych osiągnął 111,0 mln. W styczniu 2021 r. Wartość MAU MIUI w Chinach kontynentalnych wzrosła do 114,5 miliona, ponieważ dostawy smartfonów Grupy do Chin kontynentalnych nadal rosły. W tym samym czasie liczba internautów telewizyjnych nadal szybko się rozwijała. W grudniu 2020 r. MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box osiągnął poziom 40,9 mln, co oznacza wzrost o 48,0% rok do roku. Na dzień 31 grudnia 2020 r. Liczba abonentów płatnej telewizji wzrosła o 14,4% rok do roku do 4,3 mln.

 

W 2020 roku przychody z reklam wyniosły 12,7 mld RMB, co stanowi wzrost o 19,2% rok do roku. W czwartym kwartale 2020 roku przychody z reklam osiągnęły kwartalny rekord w wysokości 3,7 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 23,1% rok do roku. Xiaomi będzie nadal stawiać wrażenia użytkownika jako najwyższy priorytet, ponieważ ulepsza algorytmy i rekomendacje dotyczące treści.

 

W czwartym kwartale 2020 r. Przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 55,1% rok do roku do 0,9 mld RMB, co stanowi 14,1% całkowitych przychodów z usług internetowych. Xiaomi będzie nadal rozszerzać naszą zagraniczną bazę użytkowników i wzbogacać ofertę usług internetowych, aby napędzać wzrost zagranicznej branży usług internetowych.

 

Dalsze wzmocnienie możliwości dystrybucji na rynkach zagranicznych

W 2020 roku przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 34,1% rok do roku do 122,4 miliarda RMB, co stanowi 49,8% całkowitych przychodów. W czwartym kwartale 2020 r. Nasze przychody z rynków zagranicznych wzrosły o 27,6% do 33,8 mld RMB, co stanowi 47,9% całkowitych przychodów. Na dzień 31 grudnia 2020 roku produkty Grupy były sprzedawane w ponad 100 krajach i regionach na całym świecie. Według Canalys, Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce dostawców pod względem dostaw smartfonów w 54 krajach i regionach na całym świecie w czwartym kwartale 2020 roku. Xiaomi nadal zyskiwał na dynamice na głównych rynkach na całym świecie w 2020 roku. Według Canalys, w czwartym kwartale 2020 roku Xiaomi zajęło trzecie miejsce w trzecim kwartale z rzędu w Europie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku na poziomie 15,3%. Grupa zajęła również pierwsze miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej, ponieważ dostawy smartfonów wzrosły o 17,5% rok do roku, osiągając 24,7% udziału w rynku. W Europie Zachodniej Xiaomi utrzymało pozycję wśród trzech największych firm zajmujących się smartfonami, ponieważ dostawy smartfonów wzrosły o 57,3% rok do roku, z 10,9% udziałem w rynku. W szczególności dostawy smartfonów Xiaomi do Hiszpanii zajęły pierwsze miejsce po czwartym kwartale z rzędu z udziałem w rynku na poziomie 27%. Ponadto dostawy smartfonów Grupy wzrosły o 86,2% we Francji, o 61,6% we Włoszech io 139,8% w Niemczech,

 

W Indiach Xiaomi uplasowało się na pierwszym miejscu 13. kwartał z rzędu w czwartym kwartale 2020 r. Pod względem dostaw smartfonów, z udziałem w rynku wynoszącym 27,4%, według Canalys. W czwartym kwartale 2020 roku Grupa odnotowała również znaczący wzrost na innych rynkach wschodzących. Według Canalys, dostawy smartfonów Xiaomi zajęły 4.miejsce w Ameryce Łacińskiej w czwartym kwartale 2020 r., Ze wzrostem rok do roku o 215,4%. Udział w rynku w regionie wzrósł do 9,1% w czwartym kwartale 2020 r. Z 2,7% w tym samym okresie 2019 r. W czwartym kwartale 2020 r. Dostawy smartfonów również zajęły pierwsze 4 miejsce na Bliskim Wschodzie iw Afryce.

 

W 2020 roku Xiaomi jeszcze bardziej wzmocniło możliwości sprzedaży na rynkach zagranicznych. Grupa sprzedała ponad 16,0 mln smartfonów za pośrednictwem kanałów internetowych na rynkach zagranicznych, z wyłączeniem Indii, co stanowi wzrost o ponad 90,0% rok do roku. Ponadto Grupa dostarczyła kanałami operatorów ponad 9 milionów smartfonów na rynkach zagranicznych z wyłączeniem Indii, co stanowi wzrost o ponad 380,0% rok do roku.

 

Zwiększone inwestycje w badania i rozwój

Innowacje technologiczne są podstawą zrównoważonego rozwoju Xiaomi, a Grupa nigdy nie przestanie podążać za najnowocześniejszymi technologiami. W styczniu 2021 r. Firma Xiaomi znalazła się na liście „Top 100 Global Innovator” przez Clarivate Analytics trzeci rok z rzędu. W styczniu 2021 roku Grupa otrzymała nagrodę „Xiaomi Million Dollar Technology Award 2020” zespołom inżynierów, które przyczyniły się do rozwoju technologii szybkiego ładowania 120 W i funkcji ochrony prywatności MIUI, wyrażając nasze uznanie i zachętę dla naszych talentów inżynieryjnych. W 2021 roku Xiaomi będzie nadal rozwijać inwestycje i rekrutować więcej inżynierów, aby wzmocnić możliwości badawczo-rozwojowe.

 

 

https://itreseller.com.pl/itrnewkoszt-wykluczenia-huawei-wynioslby-dziesiatki-miliardow-mowi-w-programie-liderzy-branzy-it-reseller-tv-ryszard-horodynski-dyrektor-ds-strategii-i-komunikacji-w-huawei/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE