Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Wideokonferencje okiem eksperta. Jak skutecznie zbudować system do wideokonferencji? Czy ta forma komunikacji będzie się upowszechniała także po 2020 roku? Podpowiada Cyprian Dominiak ze Statim Integrator.

Jak skutecznie zbudować system do wideokonferencji w firmie? Czy ta forma komunikacji będzie się upowszechniała także po 2020 roku? Na te pytania odpowiada Cyprian Dominiak, Dyrektor Działu AV / DS w firmie STATIM INTEGRATOR.

 

Jesteśmy pod koniec roku, który wymusił na nas przechodzenie na pracę zdalną. Jakie rozwiązanie powinna dziś przyjąć firma, która chciałaby umieścić wideokonferencje w swoim stałym zestawie metod pracy, także gdy (jeśli) sprawy wrócą do normy?

Rok 2020 na długo wpisze się w historię i proces przechodzenia na tryb pracy zdalnej. Wiele firm czy instytucji musiało drastycznie zmienić zasady pracy oraz współpracy. Ta całkowicie nowa sytuacja wymusiła opracowanie rozwiązań, które w tych trudnych czasach umożliwią wydajną pracę na odległość oraz utrzymanie tak ważnych dla człowieka relacji międzyludzkich. Rozwiązania wideokonferencyjne są znane od lat, ale dopiero teraz stają się codziennym narzędziem. W przeszłości, sam wiele razy byłem świadkiem sytuacji, w których pomimo braku pod względem ekonomicznym argumentów przeprowadzenia klasycznego spotkania, sesja wideokonferencyjna nie była brana pod uwagę. Aktualnie spotkania on-line stały się praktycznie jedynym sposobem komunikacji. Wzrost sprzedaży kamer internetowych oraz prostych zestawów wideokonferencyjnych o ponad 500% w stosunku do analogicznego  okresu sprzed pandemii tylko potwierdza tą tendencję. Użytkownicy w pierwszych miesiącach skupiali się na rozwiązaniach najtańszych – były to często stacje robocze z wbudowaną kamerą. Tego typu narzędzia, niestety, poza ceną, nie miały do zaoferowania zbyt wiele i szybko okazywało się, że konieczny jest zakup dedykowanego systemu konferencyjnego.

Profesjonalny system wideokonferencyjny pozwala na efektywną współpracę między pracownikami, partnerami biznesowymi i klientami. Aby jednak taka współpraca przebiegała sprawnie i komfortowo sprzęt wideokonferencyjny musi spełniać pewne kryteria. Należy przede wszystkim pamiętać, że spora część otrzymywanych przez nas informacji odbierana jest w sposób niewerbalny. Im wyższa jest jakość sesji, tym takich informacji otrzymujemy więcej. Największe wyzwanie stanowią spotkania grupowe, gdzie zarówno ilość osób w Sali konferencyjnej oraz połączonych on-line to 5 lub więcej. W tym przypadku każdy element systemu powinien być na to przygotowany.

System audio – kluczowym elementem jest mikrofon lub grupa mikrofonów, które zapewnią transmisję głosu każdego uczestnika na takim samym wysokim poziomie, zadbają o wyciszenie niepotrzebnych szumów i sprzężeń. Zaawansowane systemy wideokonferencyjne pozwalają na podłączenie kilku kierunkowych mikrofonów, które obsłużą nawet 30 osobową salę konferencyjną. Kolejnym kluczowym elementem jest kamera – to przede wszystkim ona odpowiada za jakość i ergonomię prowadzonego spotkania. Aktualnie dostępne są kamery adaptacyjne, automatycznie dostosowujące się do liczby uczestników, z aktywnym autofocusem oraz zoomem. Powyższe elementy zapewniają wysoki poziom transmisji, pozwolą na realizacje spotkania o wrażeniach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistego.

 

 

Cyprian Dominiak, Dyrektor Działu AV / DS w firmie STATIM Integrator.

 

Równie ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem całego systemu pod względem ergonomii i reprodukcji obrazu jest ekran multimedialny. Od jego wielkości i jakości zależy to w jakim stopniu będziemy mieli wrażenie uczestniczenia w realnym spotkaniu. Wyświetlacze wielkoformatowe, w tym przede wszystkim ekrany zbudowane z modułów LED wysokiej rozdzielczości cieszą się ogromną popularnością. Zapewniają nieskazitelny obraz o wysokiej jasności i kontraście. Mają matową powierzchnię dzięki czemu nie odbijają się w nich okna lub elementy wyposażenia Sali konferencyjnej. Naszym najnowszym produktem przygotowanym z myślą o profesjonalnych systemach wideokonferencyjnych są moduły xLEDpro z serii Conference. Modułowa budowa, ultra cienka konstrukcja na bazie aluminiowych kabinetów, energooszczędność, wysoka jasność, szerokie kąty widzenia to główne parametry naszego flagowego produktu.

 

“Inwestycja w zaawansowany system wyposażony w profesjonalny wielkoformatowy ekran LED pozwoli na bezawaryjną, długoletnią pracę – ekrany LED charakteryzują się średnim czasem eksploatacji na poziomie 100.000 godzin, jest to ponad dwa razy dłuższy czas w porównaniu do monitorów LFD.” – zwraca uwagę Cyprian Dominiak, Dyrektor Działu AV / DS w firmie STATIM Integrator.

 

Z perspektywy firmy specjalizującej się w obrazie – na co powinny zwracać uwagę firmy w swojej komunikacji wizualnej? Jakie nośniki obrazu sprawdzą się najlepiej np. w przestrzeni publicznej, które skutecznie przyciągają wzrok potencjalnego klienta?

Przestrzeń publiczna to dla Statim Integrator przede wszystkim Retail. Od ponad 9 lat specjalizujemy się w kompleksowym wyposażeniu multimedialnym sklepów i galerii handlowych. Cykl życia salonu sprzedaży w Polsce to minimum 5 lat – to znaczy, że w cyklicznym okresie stajemy przed wyzwaniem przygotowania nowej koncepcji wyposażenia. Aktualnie naszym głównym produktem dla sektora handlowego są promowane pod własną marką xLEDpro ekrany LED z 5 letnią gwarancją.

Moduły xLEDpro charakteryzują się ultra cienką konstrukcją, modułowa budową na niespotykanym do tej pory poziomie oraz najwyższymi parametrami obrazu zapewniając wierne odwzorowanie kolorów. Posiadamy własną flotę samochodów dostawczych oraz serwisowych, wykwalifikowani technicy są w stanie naprawić każdą usterkę w miejscu instalacji, skracając tym samym do minimum czas naprawy. To wszystko czyni moduły LED xLEDpro idealnym produktem dla sektora Retail. Dzięki profesjonalnemu podejściu jesteśmy w stanie z powodzeniem wdrażać nasze rozwiązania i produkty w najodleglejszych zakątkach Europy. W obecnym roku, pomimo nadzwyczaj trudnej sytuacji związanej z rozprzestrzeniająca się pandemią rozpoczęliśmy współpracę z nowymi Klientami, którzy swoim zasięgiem obejmują niemalże wszystkie kraje EU. Pochwalić się także możemy kontynuacją wdrożeń dla naszych wieloletnich Klientów, takich jak Reserved, House, Cropp, Mohito, Tubądzin, Grupa ITI.

 

 

Numer IT RESELLER nr. 336/2020 – Aby przeczytać lub pobrać wydanie w wersji cyfrowej, kliknij w link lub poniższą okładkę.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE