Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Toyota i partnerzy rozpoczną sprzedaż elektrycznych mikrovanów

Toyota Motor Corp i dwaj sprzymierzeni producenci samochodów zaprezentowali w czwartek w Hiroszimie na marginesie szczytu Grupy Siedmiu (G7) miniaturową elektryczną furgonetkę skierowaną do japońskiego przemysłu dostawczego. 

Jak podaje Reuters, mały elektryczny samochód dostawczy będzie działał w systemie akumulatorowego pojazdu elektrycznego (BEV), który Toyota opracowuje wspólnie ze specjalistami od minipojazdów, Daihatsu i Suzuki Motor Corp, podały firmy we wspólnym oświadczeniu.

Redukcja emisji była kluczowym tematem tegorocznego spotkania G7. Wdrożenie przez Toyotę, która jest właścicielem 4,89% Suzuki, i jej partnerów, pojawia się również w czasie, gdy inni producenci samochodów w Japonii rozszerzają swoje oferty o elektryczne mini-komercyjne samochody dostawcze.

Furgonetka, która będzie dostępna w wersjach marki Toyota, Daihatsu i Suzuki, ma mieć zasięg na jednym ładowaniu około 200 km (124 mil) i zostanie wypuszczona do końca bieżącego roku finansowego, czyli do 31 marca 2024 r.

Daihatsu, które stało się spółką zależną Toyoty w 2016 roku, będzie produkować pojazdy, podały firmy w oświadczeniu. Furgonetka zostanie sklasyfikowana jako pojazd „kei”, który jest pojazdem o małej mocy i niskim opodatkowaniu. Pojazdy typu micro kei są niezwykle popularne wśród firm i gospodarstw domowych w dostarczaniu produktów rolnych, paczek i innych towarów na obszarach miejskich i wiejskich w Japonii, częściowo ze względu na ich stosunkowo niską cenę. Modele Kei stanowiły 40% z 78,8 miliona pojazdów czterokołowych posiadanych w Japonii pod koniec lutego, wynika z najnowszych danych ministerstwa transportu.

Postępowanie Toyoty nie jest precedensem. Honda Motor Co Ltd poinformowała w grudniu, że wiosną 2024 r. rozpocznie sprzedaż mikrokomercyjnej elektrycznej furgonetki o docelowym zasięgu 200 km, w ramach starań o elektryfikację gamy pojazdów. Mitsubishi Motors Corp w listopadzie ponownie wprowadził na rynek własny mały samochód dostawczy, Minicab-MiEV, który ma krótszy zasięg przelotowy wynoszący 133 km. Mitsubishi rozpocznie również produkcję furgonetki w Indonezji w 2024 roku, poinformowało w lutym, starając się zwiększyć sprzedaż pojazdu w różnych regionach geograficznych.

Japoński gigant dostawczy Sagawa Express Co powiedział wcześniej, że planuje rozpocząć wymianę wszystkich 7200 swoich komercyjnych mini-pojazdów na pojazdy elektryczne dostarczane przez chińską Guangxi Automobile Group od września ubiegłego roku.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE