Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Tesla chce rozbudować fabrykę w Szanghaju

Tesla Inc złożyła wniosek o zezwolenie regulacyjne na rozbudowę zakładu w Szanghaju i rozpoczęcie produkcji po raz pierwszy ogniw akumulatorowych typu etui, choć w niewielkich ilościach. 

Jak informuje Reuters, w niedatowanym ogłoszeniu publicznym stwierdzono, że potencjalna rozbudowa da szanghajskiej Gigafactory zdolność do produkcji 1,75 miliona jednostek napędowych rocznie, w porównaniu z 1,25 miliona obecnie. Z zawiadomienia zamieszczonego na stronie internetowej dzielnicy, w której znajduje się fabryka, nie wynikało jasno, czy Tesla jest zdecydowana kontynuować ekspansję, czy tylko stara się o zgodę na potencjalne przyszłe moce produkcyjne.

Fabryka Tesli w Szanghaju jest największa na świecie i wyprodukowała w 2022 roku około 726 000 pojazdów Model 3 i Model Y, co stanowi ponad połowę światowej sprzedaży tego producenta samochodów. Tesla stara się również zwiększyć produkcję cylindrycznych ogniw akumulatorowych 4680 w Chinach i pozyskała nowych dostawców, aby obniżyć koszty, jak podał Reuters.

Nie jest też jasne, w jaki sposób Tesla wykorzysta ogniwa w etui, których wcześniej nie używała w swoich pojazdach elektrycznych. Ogniwa etui, szeroko stosowane w elektronice użytkowej, różnią się od ogniw stosowanych przez Teslę w pojazdach elektrycznych tym, że elementy akumulatora są umieszczone w bardziej elastycznej metalowej torbie niż w sztywnym cylindrze. Są używane przez niektórych producentów samochodów, w tym General Motors.

Producent samochodów szuka również pozwolenia na produkcję ogniw akumulatorowych typu worek, jak podano w zawiadomieniu, dodając, że próbna linia produkcyjna miałaby początkową roczną zdolność wytwarzania ogniw o mocy 20 000 amperogodzin, co odpowiada mocy pojedynczej baterii Modelu Y.

Tesla chce ponadto stworzyć nowe obiekty do recyklingu chemikaliów do oczyszczania ścieków w zakładzie. W zawiadomieniu będącym częścią standardowej procedury zatwierdzania środowiskowego w Chinach powiedziano, że Tesla szuka publicznego komentarza na temat wpływu potencjalnej ekspansji na środowisko do środy.

Dyrektor naczelny Elon Musk powiedział, że wolałby mieć nadwyżkę ogniw akumulatorowych, które można by skierować do firmy zajmującej się magazynowaniem energii niż niedobór, ponieważ niedobór oznaczałby „zastój w fabrykach”.

Warto przypomnieć, że Tesla powiedziała również w zeszłym miesiącu, iż otworzy fabrykę w Szanghaju, aby produkować komercyjne jednostki magazynowania energii znane jako Megapacki, które mogą być wykorzystywane do magazynowania energii ze źródeł odnawialnych, takich jak energia słoneczna. Każdy Megapack kosztuje około 1,9 miliona dolarów przed instalacją.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE