Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Tencent przewiduje duże zyski z uzależnienia klientów od chmurowej sztucznej inteligencji

Dyrektor strategii Tencentu, James Mitchell, udzielił informacji inwestorom, z której wynika, że chiński gigant internetowy wyraża dużą pewność co do swojej działalności w obszarze chmur obliczeniowych o hiper-skalowym charakterze oraz usługi modeli AI jako usługi (MaaS).

Wynika to z faktu, że spodziewa się, iż klienci napotkają na trudności w migracji z tych usług na inne. Mitchell wyraził tym samym przekonanie, że obecni użytkownicy MaaS będą zobowiązani pozostać z tą usługą, co przyczyni się do stabilnego dochodu dla firmy.

Podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych za drugi kwartał 2023 roku, Mitchell został zapytany o perspektywy biznesu MaaS. W swojej odpowiedzi zauważył, że duże przedsiębiorstwa będą prawdopodobnie pierwszymi innowatorami, którzy skorzystają z tej usługi, a później w kolejce staną mniejsze firmy, w tym małe i średnie przedsiębiorstwa.

Szczególnie podkreślił, że te mniejsze firmy będą zainteresowane MaaS, ponieważ pragną korzystać z zaawansowanej sztucznej inteligencji, jednak niekoniecznie chcą inwestować w szkolenie własnych modeli. Przewiduje, że to zaowocuje “wysoką marżą i regularnymi, powtarzającymi się przychodami”.

Mitchell zwrócił również uwagę na to, że kiedy klienci raz zaczynają korzystać z usług MaaS, staje się to kluczowym elementem ich interakcji z klientami. Ta integracja z ich relacjami z klientami jest bardziej trwała i trudniejsza do zastąpienia, niż gdyby technologia była używana jedynie w systemach wewnętrznych przedsiębiorstw.

Warto również zaznaczyć, że przychody Tencentu za drugi kwartał wyniosły 20,6 miliarda dolarów, co stanowiło wzrost o 11 procent w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Chociaż firma nie publikuje szczegółowych danych o przychodach z usług chmurowych, to jednak ogłosiła “umiarkowany wzrost” w tej dziedzinie.

Także liczba użytkowników miesięcznie korzystających z sieci społecznościowych Tencentu, takich jak WeChat i QQ, nadal rosła, osiągając odpowiednio 1,327 miliarda oraz 571 milionów. To dowodzi, że firma ma kontynuujący się wzrost w obszarze swoich usług internetowych.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE