Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Strefa innowacji – jak zbudować swoje własne centrum R&D na zewnątrz? Zewnętrzne centrum R&D to najbardziej ekonomiczna i najszybsza droga do sprawdzenia, czy nowe pomysły mają sens i powinny być rozwijane.

Zewnętrzne centrum R&D to najbardziej ekonomiczna, najszybsza i najbardziej realistyczna droga do sprawdzenia, czy nowe pomysły mają sens i powinny być rozwijane. Jak wskazuje Deloitte, z tego rozwiązania korzysta już 75% firm – respondentów badania Corporate Research & Development Report 2018. Jedno z takich centrów zlokalizowane jest w Łodzi – to Strefa Innowacji Cybercom. Wywodzi się z niej na przykład projekt aplikacji wspierającej rozpoznawanie twarzy u osób we wczesnych stadiach demencji, system Smart Parking, który pozwala zaplanować parkowanie już podczas wychodzenia z domu czy oparty na Blockchainie system uwierzytelniania dokumentów, np. umów.

 

Czym jest strefa innowacji? To miejsce, w którym możesz testować nowe rozwiązania, tworzyć prototypy i gdzie innowacyjne koncepcje mogą być wprowadzane w życie na elastycznych zasadach. To właśnie w tym miejscu można wprowadzać pilotażowe produkty, nie martwiąc się o ewentualne błędy i nie poświęcając zbyt dużo czasu na detaliczne analizy. „Mantrą” takiego miejsca jest „Jeśli nie spróbujesz, nie będziesz wiedział”, nadrzędnym celem działania jest tu więc uczenie się podczas procesu tworzenia. Różnorodność zaangażowanych w projekt osób pozwala na tworzenie wielofunkcyjnych zespołów o uzupełniających się umiejętnościach. Strefa innowacji pozwala na współpracę z klientami, użytkownikami i partnerami oraz wspólne testowanie prototypów rozwiązań, bazujących na najnowszych dostępnych technologiach. Pozwalają one transformować cyfrowo przedsiębiorstwa, usługi i produkty.

 

Podejście Leanstartup z design thinking, zawieszone w agile z najnowszymi technologiami

W wielu przypadkach firma nie jest w stanie zrealizować lub nawet zacząć projektu na bazie swoich własnych zasobów. Duże i średniej wielkości biznesy napotykają pewne trudności w pracy w systemie start-upowym – nie jest to integralna część ich kultury organizacyjnej czy sposób myślenia.  W dodatku, zakres czasowy przedsięwzięć prowadzonych wewnątrz może okazać się zbyt duży. Czas odgrywa z kolei kluczową rolę w przypadku projektów innowacyjnych. Muszą one być realizowane tak szybko jak się da, bo w ciągu dwóch lat mogą już stracić konkurencyjną przewagę. Kolejnym problemem jest czasami brak odpowiednich zasobów kadrowych do rozwijania innowacji. Zewnętrzny podmiot R&D zawsze będzie dysponował zespołem kompetentnych i utalentowanych profesjonalistów.

 

Najlepszą miarą efektywności zewnętrznego działu R&D jest to, jak szybko potrafi wyprodukować pierwszy prototyp. Błyskawiczne tempo rozwoju i testowania pomysłów ogranicza ryzykowność inwestycji w nowe technologie. Najbardziej spektakularne rezultaty osiąga się łącząc siły biznesu i technologii, czyli angażując klienta w proces kreatywny. Zastosowanie metodologii pracy rapid prototyping pozwala w krótkim czasie dotknąć prototypu produktu, sprawdzić czego mu brakuje i upewnić się czy warto inwestować w produkcję finalnego rozwiązania. Tego typu elastyczność w czasach wszechobecnej transformacji cyfrowej jest kluczowa dla sięgania po więcej.” – mówi Jacek Fischbach, Lider Innovation Zone w Cybercom Polska.

 

 

Jak to działa?

W strefie innowacji przeprowadzane są pilotażowe wdrożenia na miejscu oraz na zewnątrz. Wspólnie z klientem przygotowywany jest zarys rozwiązania, a następnie gotowy do użycia prototyp produktu. Informacja zwrotna od użytkownika jest bazą dla ewentualnych modyfikacji.

 

Cały proces rozpoczyna się od dyskusji z klientem na czym polega problem i znalezieniu odpowiedzi na pytanie jak go rozwiązać. Kolejne fazy to stworzenie prototypu produktu oraz testowanie go z użytkownikami. Daje to klientowi szansę na doświadczenie potencjalnych efektów prac oraz rzeczywiste interakcje z nowym produktem czy usługą. – opowiada Jacek Fischbach. Dzięki temu szybko pojawiają się namacalne wyniki, których potencjał rozwoju można łatwo zweryfikować.”

 

Jedną z takich stref jest zlokalizowana w Łodzi Strefa Innowacji Cybercom. Rozmaite projekty, które się z niej wywodzą to na przykład aplikacja oparta na technologii Blockchain, wprowadzająca cyfrowy system uwierzytelniania, który pozwolił ograniczyć przepływ dokumentów i zwiększyć jego bezpieczeństwo.

 

Razem ze start-upem MemoAR przetestowaliśmy też rozwiązanie wspierające osoby we wczesnych stadiach demencji. Stworzyliśmy mobilną aplikację z funkcją rozpoznawania twarzy, zamiany mowy w tekst oraz analizy słów kluczowych. Użytkownik może dodać do aplikacji listę kontaktów, żeby otrzymać pomoc w ich rozpoznawaniu. Możliwe jest również nagrywanie całych rozmów i użycie pojawiających się w nich słów jako przypomnień. Naszym celem jest dalszy rozwój aplikacji i implementacja rozwiązania do okularów AR.  Do bardziej złożonych należy również projekt zrealizowany z użyciem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do tworzenia i obsługi systemów CAD oraz modelowania 3D z użyciem skanowania laserowego i chmur punktów.” – mówi Jacek Fischbach.

 

W Strefie Innowacji powstał również prototyp systemu Smart Parking, złożony z sieci sensorów zlokalizowanych w przestrzeni parkingowej i połączonej z nimi aplikacji. Aplikacja umożliwia  automatyzację procesu rejestracji miejsc parkingowych dla gości firmy. Gość samodzielnie z poziomu zaproszenia na spotkanie otrzymanego w Outlook wpisuje numer rejestracyjny samochodu, a reszta dzieje się już sama – to znaczy weryfikacja dostępności miejsca w danym terminie, rezerwacja i wpuszczenie samochodu przed spotkaniem

 

Jak widać więc, zewnętrzne centrum R&D jest bardzo wszechstronną organizacją. Wspólne działanie to bardzo dobry sposób na szybką i ekonomiczną weryfikację pomysłów w celu podjęcia decyzji, czy projekt ma być rozwijany i wdrażany dalej.

 

 

Cybercom Poland:

Cybercom Poland to część międzynarodowej firmy technologicznej Cybercom Group z główną siedzibą w Szwecji, zatrudniającej ponad 1200 osób. W Polsce (biura w Łodzi, Warszawie i Bydgoszczy) działamy już od ponad 20 lat i zatrudniamy ponad 300 inżynierów oprogramowania oraz konsultantów biznesowych. Każdego dnia oferujemy firmowm innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pomagają im uzyskać rynkową przewagę. Posiadamy klientów w 21 krajach na całym świecie. Naszym celem jest wspieranie organizacji w przejściu przez cyfrową transformację oraz dostarczanie im innowacyjnych rozwiązań, które napędzą ich biznes. Pracujemy w oparciu o zwinne metody zarządzania projektami w takich obszarach jak: Software Development, Security, Cloud oraz wschodzące nowe technologie (np. IoT, blockchain).

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE