Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Samsung i LG pozostają liderami, jeśli chodzi o telewizory, ale to może się zmienić 

Koreańscy producenci telewizorów Samsung Electronics i LG Electronics ugruntowali swoją wiodącą pozycję na światowym rynku telewizorów premium w 2023 r., ale analitycy sugerują, że sprawy mogą przyjąć inny obrót.

Aby utrzymać przewagę nad aspirującymi rywalami, zarówno LG, jak i Samsung ogłosiły, że ich strategia polegać będzie na utrzymaniu pozycji lidera w segmencie telewizorów premium. Obie firmy planują wprowadzenie usług sztucznej inteligencji w celu zastosowania najnowocześniejszych procesorów.

Według opublikowanego w czwartek raportu przez firmę śledzącą rynek Omdia, w sektorze telewizorów premium, których ceny przekraczają 2500 dolarów, koreańscy producenci odnotowali znaczny wzrost, zdobywając łącznie 79,6 procent udziału w rynku pod względem przychodów. Posiadając przewagę w technologii produkcji telewizorów z wyższej półki, koreańskie firmy pokonują swoich transgranicznych rywali z dużymi marżami.

Samsung osiągnął udział w rynku na poziomie 60,5 proc., LG 19,1 proc., a japoński dostawca Sony zajął trzecie miejsce na liście z 15,9 proc. Chińscy producenci Hisense, Panasonic i TCL zdobyli po mniej niż 1 procent udziału w rynku.

W przypadku telewizorów wielkoekranowych o przekątnej powyżej 75 cali Samsung przejął 33,9% udziałów, stając się liderem rynku także w tej jego części. Koreańscy producenci telewizorów pochwalili się także dominacją w sektorze zaawansowanych, organicznych telewizorów emitujących światło, przy czym LG zajęło pierwsze miejsce z 48-procentowym udziałem w rynku pod względem przychodów, a Samsung z 22,7-procentowym udziałem w rynku.

Szybki rozwój firmy Samsung na rynku OLED był zauważalny, ponieważ wcześniej, w chwili wprowadzenia na rynek telewizora OLED w 2022 r., zajmował on zaledwie 6,1% rynku OLED.

Pomimo dużych przewag, obserwatorzy rynku wyrazili pewne obawy co do utrzymania takiego stanu rzeczy. Chińscy rywale sukcesywnie i szybko poszerzają swoją pozycję na całym rynku telewizorów.

Według czwartkowego raportu Omdia, w 2023 r. Samsung był na szczycie światowego rynku telewizorów po raz 18. z rzędu, zdobywając 30,1% całkowitych przychodów. Jednak wyniki LG nie spełniły oczekiwań, ustępując chińskim rywalom TCL i Hisense i po raz pierwszy uplasowali się na 4. miejscu na światowym rynku telewizorów.

Całkowita wielkość dostaw LG była równa 11,2 procentom światowego rynku, mniej niż TCL (12,5 procent) i Hisense (11,4 procent).

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE