Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rynek tabletów z 8% wzrostem

Według najnowszych danych udostępnionych przez Canalys w trzecim kwartale 2023 r. światowa sprzedaż tabletów osiągnęła 33 miliony sztuk, co oznacza roczny spadek o 7%, ale także wzrost kwartał-do-kwartału o 8%. 

Tablety, niegdyś reklamowane jako coś, co zastąpi laptopy, nie mają łatwego życia w postpandemicznej rzeczywistości. Jednak obecnie, na tym kurczącym się rynku, widać niewielkie, ale obiecujące odbicie.

Pierwsze miejsce konsekwentnie zajmuje Apple, sprzedając 12,5 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino aż 38% udziału w rynku (ale przy niemal 13% spadku rocznym). Drugi w kolejności był koreański Samsung, który dostarczył na rynek 6,2 miliona tabletów, co zapewnia 19% udział w rynku, ale też roczny spadek o 6%. Trzecie miejsce przypadło, po raz kolejny, Lenovo. Chiński producent sprzedał 2,6 miliona tabletów, co oznaczało 8% udziału w rynku.

Poza podium w Q3 2023 działo się jednak wiele ciekawych rzeczy. Globalny numer 4, Huawei, mógł pochwalić się wzrostem sprzedaży rok-do-roku o ponad 28% i dziś odpowiada za 5,7% rynku. Xiaomi zajmuje piąte miejsce, jednak może pochwalić się największym wzrostem spośród głównych dostawców aż o 119,7%. Sprzedając 1,6 mln urządzeń Xiaomi odpowiadało za 4,9% rynku.

„Wraz ze stabilizacją zapasów dostawy tabletów zaczynają systematycznie rosnąć” – powiedział Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalys – „To dobrze wróży na nadchodzący sezon świąteczny, w którym dalsze przeceny i premiery nowych produktów spowodują powrót rynku do wzrostu rok do roku. Nastąpiła zmiana preferencji w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami, pod wpływem zmieniających się potrzeb użytkowników w zakresie produktywności i konsumpcji treści. Ponadto dostawcy tabletów muszą zacząć traktować priorytetowo integrację możliwości sztucznej inteligencji ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną. Wiodący gracze; Apple i Samsung zasygnalizowali już zamiary włączenia rozwiązań AI do swoich ofert sprzętu. Ponieważ zarówno komputery stacjonarne, jak i smartfony przygotowują się na znaczny postęp w zakresie sztucznej inteligencji na urządzeniach, dostawcy muszą dopilnować, aby ich tablety dotrzymywały kroku, aby zapewnić spójność doświadczeń użytkowników i zachować interoperacyjność w całym ekosystemie urządzeń”.

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE