Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rośnie rynek urządzeń do noszenia, wynika z najnowszych badań

Tzw. wearables, urządzenia do noszenia, jak smartbandy i smartwatche, przeszły poważną ewolucję przez ostatnie kilka lat i dziś zdecydowana większość z nich ma do zaoferowania coś więcej niż “zabawkowy” design i ślamazarne działanie. Rynek ten jest jednak wciąż daleki od ustabilizowania, bowiem wciąż cechuje się znacznym rozproszeniem. Widać to m.in. w nowym raporcie IDC. 

Rynek urządzeń do noszenia pod koniec 2023 roku charakteryzuje się dużą różnorodnością pod względem marek i formatów. Największym motorem rozwoju urządzeń do noszenia było pojawienie się mniejszych, bardziej eleganckich urządzeń, takich jak np. tzw. inteligentne pierścienie. Według nowych danych IDC, globalna sprzedaż urządzeń do noszenia wzrosła o 2,6% rok do roku w trzecim kwartale 2023 roku i osiągnęła najwyższy w historii poziom 148,4 mln sztuk. Łączny wolumen przekroczył nawet sprzedaż odnotowaną w analogicznym kwartale 2021 r. (142,1 mln) i 2022 r. (144,6 mln), kiedy sprzedaż napędzana była wydatkami związanymi z pandemią. Wzrost ten w dużej mierze przypisuje się pojawieniu się mniejszych marek i nowych kategorii. W globalnym ujęciu Apple pozostaje liderem na rynku urządzeń do noszenia z 20,2% udziałem, a za nim plasuje się Imagine Marketing (indyski właściciel m.in. marki Boat) z 9,6% udziałem, następnie Xiaomi z 7,8%, Samsung z 7,2% i Huawei z 5,7%.

„Minęło dziesięć lat, odkąd rynek urządzeń do noszenia nabrał rozpędu i chociaż nastąpiła pewna konsolidacja, rynek jest nadal bardzo zróżnicowany pod względem marek i formatów” – mówi Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w dziale urządzeń mobilnych i urządzeń konsumenckich w IDC – „Śledzenie zdrowia i kondycji przeszło długą drogę od czasu pierwszych zegarków Fitbit i Pebble, ale największym czynnikiem wpływającym na rozwój urządzeń do noszenia było pojawienie się mniejszych, bardziej eleganckich projektów”.

Hawe Telekom zacieśnia współpracę z amerykańską firmą Infinera – obydwie firmy planują wspólne projekty międzynarodowe

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE