Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Przychody w górę o 91% r/r, zysk netto wyższy o 82% r/r – Grupa Spyrosoft opublikowała wyniki finansowe za 2022 r.

Grupa Spyrosoft opublikowała wyniki finansowe za 2022 r. W 2022 r. przychody Grupy Spyrosoft wzrosły o 91,2% r/r do 331,5 mln zł. Skonsolidowany zysk EBITDA w omawianym okresie wzrósł o 82,8% r/r do 53,7 mln zł. Zysk netto Grupy osiągnął poziom 26,7 mln zł, co oznacza wzrost o 82,1% r/r. Rozwój Grupy w 2022 r. był zgodny z założeniami „Strategii na lata 2022-2026”. Zarząd Spółki jednocześnie podtrzymuje wyznaczone w niej cele rozwoju Grupy na najbliższe lata.

Spyrosoft to międzynarodowa firma z Wrocławia, która od 2016 roku oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Około 85% przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma współpracuje z klientami z 8 krajów. Zdywersyfikowany portfel klientów obejmuje 7 specjalistycznych branż. Spółka prowadzi biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

 

– Za nami bardzo owocny i pracowity rok. Zrealizowaliśmy z naddatkiem wszystkie założenia naszej strategii, odnotowując wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Poszerzyliśmy także portfolio usług o kolejne, nowe technologie i branże. Dzięki inwestycji w Better Software Group mogliśmy znacząco zwiększyć nasze przychody w branży mediowej w 2022 roku. Stanowiły one 19% łącznych przychodów Grupy, w porównaniu do 7% w 2021 roku. W minionym roku powołaliśmy także nową spółkę Spyrosoft eCommerce, działającą w branży handlu online. Spółka obsługuje już pierwszych klientów z Polski, jak i zagranicy. Na koniec warto wspomnieć także o naszym kontrakcie z Magna Electronics, globalnym dostawcą technologii motoryzacyjnych, który zakłada otwarcie działu R&D w Rumunii, w którym powstawać będzie oprogramowanie dla zaawansowanych systemów wspierających kierowców w tym m.in. ADAS – komentuje Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft S.A.

 

W ślad za wzrostem przychodów, z których 85% pochodzi od klientów zagranicznych, nadal zwiększa się liczba pracowników i współpracowników Grupy Spyrosoft. Na koniec 2022 r. wyniosła ona 1 410 osób, czyli o 536 więcej w stosunku do końca poprzedniego roku. W 2022 r. Grupa uruchomiła biuro w Argentynie. Na koniec roku Grupa posiadała 14 biur w 8 krajach – w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

 

Struktura przychodów Grupy Spyrosoft w podziale geograficznym w 2022 roku nie zmieniła się znacząco. Rynkami wiodącymi są nadal Wielka Brytania i region DACH, następnie Polska, Stany Zjednoczone Ameryki i Skandynawia. Nasza działalność jest również dobrze zdywersyfikowana, jeśli chodzi o sektory. Jest to szczególnie ważne w okresach spowolnienia gospodarczego, tak jak obecnie, ponieważ zapewnia to Grupie bezpieczniejszy rozwój. Dla przykładu, w przypadku automotive obserwujemy nadal trend wzrostowy. Sektor ten intensywnie się rozwija z uwagi na elektryfikację, pojazdy autonomiczne oraz rozwój technologii w ramach mobility as a service, czyli zjawiska mobilności jako usługi. Nie obserwujemy spowolnienia także w ważnym dla nas sektorze informacji geoprzestrzennych, z uwagi na to, że technologia ta jest obecnie elementem niemal każdej usługi. Widoczny jest mniejszy wzrost w branży usług finansowych i mediowej, która bazuje głównie na rynku reklamowym, zależnym od sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych – wyjaśnia Konrad Weiske.

 

Do grona podmiotów obsługiwanych przez Grupę w 2022 r. dołączyły 94 firmy. Łącznie Spyrosoft współpracowało z 174 klientami.

W 2022 r. Grupa z naddatkiem realizowała Strategię. Założenia przyjęte na lata 2022-2026 to m.in. wzrost organiczny przychodów o średnio 25%-35% rocznie i marża EBITDA w przedziale 11%-14%. W ubiegły roku przychody wzrosły o 91,1% r/r, a marża EBITDA wyniosła 16,2%.

 

– Pomimo znacznie wyższego tempa wzrostu w 2022 r. w porównaniu do celów przyjętych w ramach pięcioletniej strategii, podtrzymujemy jej założenia w niezmienionym kształcie. Musimy mieć na uwadze, że ogólna sytuacja makroekonomiczna może wpłynąć hamująco na tempo digitalizacji przedsiębiorstw, co miałoby negatywny wpływ na  skalę wzrostu popytu na usługi IT w niektórych branżach, czy tempo wzrostu stawek dla klientów – dodaje Konrad Weiske.

 

Jednocześnie, Grupa Spyrosoft spodziewa się wystąpienia zjawisk pozytywnych dla jej działalności w 2023 r. Przykładem może być zwiększenie dostępności specjalistów na rynku pracy, wyhamowanie tempa wzrostu wynagrodzeń i spadek dobrowolnej rotacji.

 

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Spyrosoft:

Mln zł    2022 r. 2021 r.zmiana r/r
Przychody netto331,5173,4+91,2%
EBITDA53,729,4+82,8%
Zysk z działalności operacyjnej45,123,0 +95,8%
Zysk netto 26,714,7+82,1%

 

 

Mln zł      4 kw. 2022 r.4 kw. 2021 r.zmiana r/r
Przychody netto100,154,0+85,6%
EBITDA15,810,3+53,1%
Zysk z działalności operacyjnej13,26,9 +92,7%
Zysk netto 7,04,0+73,4%

 

 

Microsoft uruchomił w Polsce najbardziej nowoczesny i jednocześnie pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej region przetwarzania danych w chmurze.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE