Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Polacy kupowali w 2023 roku mniej w Internecie

Zeszłoroczne dane dotyczące zakupów internetowych w Polsce wykazały spadek liczby e-konsumentów o 5 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2022. Badanie “Barometr e-Shopper” 2023 dla Geopost, oparte na danych DPD Polska, ujawniło, że 72% Polaków dokonywało zakupów online, w przeciwieństwie do 77% w roku poprzednim i 79% w 2021 roku.

Ekspert ds. logistyki Maksymilian Pawłowski z DPD Polska zauważył, że ten spadek jest zgodny z trendem obserwowanym w całej Europie, jednakże nie budzi on większych obaw.

“Obserwowany spadek liczby e-kupujących w naszym kraju jest zgodny z ogólnoeuropejskim trendem, który wskazuje na delikatne zmniejszanie zainteresowania e-commerce. Zjawisko to nie powinno jednak budzić obaw, ponieważ udział regularnych e-klientów pozostaje stabilny; dla około połowy e-konsumentów zakupy w sieci to stała praktyka. Po wydarzeniach ostatnich lat, rynek e-commerce wydaje się stabilizować i nic nie wskazuje na to, by ta forma zakupów miała stracić na znaczeniu, choć w podkategoriach, odpowiadających poszczególnym rodzajom e-zakupów, zachodzą ciekawe zmiany” – powiedział Maksymilian Pawłowski z DPD Polska

Badanie wykazało również, że Polacy są bardziej przekonani o możliwości nabywania wszystkiego online niż przeciętny Europejczyk, przy czym 66% polskich e-konsumentów wyraziło takie przekonanie w porównaniu do 55% w całej Europie. Ponadto, Polacy dominują w krajowych transakcjach online, odpowiadając za 91% krajowych operacji, co stanowi wyższy od europejskiego średniej o 5 punktów procentowych.

Najnowsze dane wskazują, że w ubiegłym roku wzrosło zainteresowanie zakupami na platformach C2C w Polsce. 80% regularnych e-konsumentów zdecydowało się na tego typu zakupy, z czego blisko 40% przyznało, że zwiększyło zakupy produktów używanych. To zjawisko związane jest głównie z inflacją, która podniosła ceny, oraz z możliwością zarobienia dodatkowych pieniędzy poprzez sprzedaż nieużywanych produktów.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE