Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Panasonic: akcje rosną, ponieważ plan sprzedaży udziałów daje szansę na restrukturyzację 

Akcje japońskiej spółki Panasonic Holdings wzrosły o około 10% od czasu ogłoszenia w piątek planu sprzedaży udziałów w jej działalności związanej z systemami motoryzacyjnymi, a potencjalne notowanie jednostki na giełdzie wzbudziło szersze nadzieje na restrukturyzację. 

Jak podaje Reuters, inwestorzy pozytywnie zareagowali na potencjalną sprzedaż udziałów w jednostce motoryzacyjnej produkującej systemy kokpitów i elektroniki. Ogłoszenie było zarówno nieoczekiwane, jak i przyjęte z zadowoleniem, ponieważ inwestorzy nie przewidywali, że Panasonic obierze wówczas kurs na zmniejszenie swojego portfela.

Analitycy twierdzą, że Panasonic może pójść w ślady innego konglomeratu, Hitachi, który w ostatnich latach sprzedał kilka przedsiębiorstw, aby przekształcić się w firmę usługową opartą na technologiach cyfrowych.

„To będzie długa podróż, pełna wzlotów i upadków, ale jeśli (Panasonic) uda się dalej zrestrukturyzować swoje portfolio, może stać się kolejnym studium przypadku transformacji” – napisali analitycy Jefferies w raporcie z badania. Stwierdzili, że dzięki swojemu planowi Panasonic prawdopodobnie rozpocznie podróż w kierunku firmy zapewniającej wyższy zwrot z kapitału własnego.

Z punktu widzenia wyników rynkowych różnice między Panasonic i Hitachi są uderzające. W ciągu ostatniej dekady akcje Hitachi wzrosły ponad trzykrotnie, biorąc pod uwagę dywidendy, w porównaniu do 87% zwrotu Panasonica.

W poniedziałek akcje zwyżkowały po drugiej sesji po odnotowaniu największego jednodniowego skoku od pół roku ostatniego dnia ubiegłego tygodnia w związku z wiadomością, że spółka chce sprzedać udziały w jednostce funduszom zarządzanym przez Apollo Global Management.

Według LSEG średni zwrot z kapitału własnego Hitachi, będący miarą rentowności, wynosił w ciągu ostatnich trzech lat średnio 14,6% w porównaniu z 8% w Panasonic.

Sprzedaż jednostki chemicznej przez Hitachi w 2019 r. była „przełomowym wydarzeniem w odkryciu na nowo japońskiego biznesu” – napisała w książce z 2020 r. Ulrike Schaede, profesor japońskiego biznesu na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego. Inne duże japońskie firmy przygotowywały się do podjęcia podobnych „trudnych decyzji”, napisała wówczas.

Warto przypomnieć w tym kontekście, że jednostka samochodowa Panasonica jest oddzielona od jednostki energetycznej produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych, w tym Tesli.

Europejski rynek smartfonów o 11% w dół

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE