OpenAI otwiera biuro w Tokio i składa ofertę dla japońskiego biznesu
Joanna Żabnicka
Start-up, który wywołał podekscytowanie wśród konsumentów od czasu uruchomienia pod koniec 2022 r. ChatGPT, zamierza pozyskać nowe źródła przychodów na całym świecie.
Jak podaje Reuters, CEO Sam Altman i dyrektor operacyjny Brad Lightcap gościli w tym miesiącu setki dyrektorów firm z listy Fortune 500 w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, aby zaprezentować swoje możliwości biznesowe.
Chociaż kraj ten nadal nie jest postrzegany jako lider technologiczny, lokalne firmy, w tym firmy telekomunikacyjne SoftBank i NTT, inwestują w duże modele językowe.
W zeszłym roku Altman powiedział, że po spotkaniu z premierem Fumio Kishidą rozważa lokalizację biura w Japonii. OpenAI stwierdziło, że ma niestandardowy model zoptymalizowany pod kątem języka japońskiego. Klientami OpenAI w Japonii są producent samochodów Toyota Motor, producent Daikin Industries i samorządy lokalne.
OpenAI przedstawił w poniedziałek ofertę biznesową w Japonii, otwierając swoje pierwsze azjatyckie biuro w Tokio.
„To dopiero pierwszy krok w kierunku, mam nadzieję, długoterminowego partnerstwa z obywatelami Japonii, przywódcami rządów, przedsiębiorstwami i instytucjami badawczymi” – powiedział w wiadomości wideo Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI.
Japonia ma nadzieję wykorzystać sztuczną inteligencję do rywalizacji z coraz bardziej asertywnymi Chinami, przyspieszyć przejście na usługi cyfrowe i złagodzić pogłębiające się niedobory siły roboczej.
OpenAI otworzyło swoje placówki także w Londynie i Dublinie.