Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Kluczowi interesariusze rządowi w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) zaczynają wdrażać strategię koncentracji na człowieku jako główną zasadę cyfryzacji. Zwraca uwagę Andrés Garcia-Arroyo, wiceprezes Oracle.

Kluczowi interesariusze rządowi w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) zaczynają wdrażać strategię koncentracji na obywatelu jako główną zasadę cyfryzacji. Zdają sobie sprawę z tego, że aby usługi cyfrowe i inicjatywy w dziedzinie e-administracji były powszechnie używane przez obywateli, muszą być łatwe w użyciu i udostępniać przemyślane procesy. Komentuje Andrés Garcia-Arroyo jest wiceprezesem ds. Aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela.

 

Nowe kluczowe wskaźniki wydajności, które mierzą cyfryzację sektora publicznego, kładą większy nacisk na faktyczne wykorzystanie cyfrowych usług przez obywateli, a mniejszy na samą dostępność takich usług. Sugeruje to, że rządy zaczynają podchodzić do cyfryzacji w taki sam sposób jak odnoszące sukcesy start-upy z Doliny Krzemowej: starają się uzyskać jak największą liczbę użytkowników, ułatwiają interakcję z aplikacjami i redukują presję na kanały interakcji offline.

 

Korzystna pozycja

Pod pewnymi względami rządy państw Europy Środkowo-Wschodniej są na korzystnej pozycji, jeśli chodzi o gotowość do wdrażania inicjatyw skoncentrowanych na obywatelach. Większość z nich jest w tyle pod względem wdrażania narzędzi cyfrowych (z kilkoma wyjątkami, takimi jak znane na całym świecie estońskie rozwiązania e-administracji). W związku z tym kraje te są mniej zależne od starszych systemów i teoretycznie mają większe pole do manewru przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

 

“Wielu rządom w regionie CEE zależy na realizacji koncepcji koncentracji na obywatelu oraz poprawie doświadczeń obywateli (Customer Experience – CX). W niedawnym badaniu przeprowadzonym przez firmę badawczą IDC koncentracja na obywatelu była uznana za trzeci co do ważności cel przez respondentów z instytucji rządowych w CEE. Rządy państw regionu są gotowe na testowanie nowych technologii w usługach publicznych – od wyborów (np. pilotażowe wdrożenie technologii blockchain w rosyjskim regionie Saratow) do opieki społecznej (np. projekt pilotażowy Smart Prague obejmujący monitoring obywateli z grup ryzyka).” – zwraca uwagę Andrés Garcia-Arroyo jest wiceprezesem ds. Aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela.

 

Mimo to wciąż jeszcze występują istotne przeszkody na drodze do wprowadzenia modelu skupionego na obywatelu. Według wspomnianej ankiety IDC 48% respondentów z administracji publicznej w krajach CEE uważa, że ograniczenia budżetowe mogą sprawić, iż obywatele mniej odczują efekty cyfrowej transformacji. W ankiecie zaledwie 6,1% respondentów z administracji publicznej w CEE stwierdziło, że ich organizacja planuje zainwestować w nowe portale internetowe dla obywateli. To znacznie mniej niż w Europie Zachodniej, gdzie takie inwestycje są planowane w instytucjach 26,2% respondentów.

 

Pierwsze kroki

Rządy często mają problemy z tym, jak wbudować zasadę koncentracji na obywatelu w swoje wytyczne dotyczące architektury informatycznej. Pierwsze kroki są jednak jasne. Rządy powinny:

 

  • przeprowadzać regularne oceny korzystania ze wszystkich usług cyfrowych;
  • wbudować mechanizmy udzielania informacji zwrotnych we wszystkie usługi (idealnym rozwiązaniem byłby mechanizm push, który zmaksymalizuje ilość informacji zwrotnych);
  • stosować sprawdzone funkcje CX z innych branż (np. skorzystać z dużego doświadczenia sektora finansów i handlu detalicznego w tej dziedzinie).

 

“Minęły już czasy, w których rządy mogły po prostu uruchomić nową usługę i uznać swoje zadanie za wykonane. Interesariusze z sektora publicznego – dyrektorzy ds. informatycznych i menedżerowie odpowiedzialni za świadczenie usług dla obywateli – muszą blisko ze sobą współpracować, aby zapewniać obywatelom bezproblemową obsługę. Współpraca ta powinna mieć charakter ciągły. Wprowadzanie cyfrowych innowacji w sposób rzeczywiście skoncentrowany na obywatelu będzie wymagać małych kroków oraz zwrócenia uwagi na zróżnicowane potrzeby – i zróżnicowane kompetencje cyfrowe – obywateli z różnych okręgów wyborczych.” – podkreśla Andrés Garcia-Arroyo jest wiceprezesem ds. Aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela.

 

Andrés Garcia-Arroyo jest wiceprezesem ds. Aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela od maja 2019 r. Od ponad 20 lat obecny w sektorze IT na stanowiskach kierowniczych w firmach takich jak Vignette (obecnie Opentext), PeopleSoft i Oracle, gdzie pracuje ponad 12 lat (poza 3-letnim okresem, w którym kierował działaniem Workday for South Europe). Absolwent MBA w prestiżowych szkołach biznesu (Instituto de Empresa i IESE), uczestniczył w międzynarodowych forach i pisał dla specjalistycznych gazet biznesowych, a także prowadził konferencje w miastach takich jak Madryt, Lizbona, Mediolan, Paryż, San Francisco i Moskwa.

 

https://itreseller.com.pl/itrneworacle-prezentuje-rozwiazanie-oracle-cloud-data-science-platform-usluga-pozwala-zespolom-analitykow-danych-szybko-i-latwo-wspolnie-tworzyc-i-wdrazac-zaawansowane-modele-automatycznego-uczenia/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE