Wśród nowości prezentowanych podczas IFA nie zabrakło nowego smartwatcha od Zepp Health, właściciela marki Amazfit. Następca popularnej serii GTR, Amazfit Balance, został zaprezentowany podczas specjalnego wydarzenia dla mediów.
Seria smartwatchy Amazfit GTR cieszyła się i cieszy nadal dużą popularnością. Teraz ma jednak następcę. Zepp Health zaprezentował w Berlinie, podczas targów IFA 2023, nowy smartwatch Amazfit Balance. Korzysta on z systemu Zepp OS 3.0 i nowych sensorów, optycznego, z podwójną diodą LED oraz biometrycznego, 8PD BioTracker™ 5.0 PPG. Nowy jest także ekran zegarka – jest to 1,5-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 480 × 480 i jasności 1500 nitów.
Smartwatche Amazfit od dawna mogły pochwalić się długim czasem pracy na baterii i tym razem nie jest inaczej. Amazfit Balance ma baterię o pojemności 475 mAh, co pozwala na długi, bo nawet 14-dniowy czas pracy na jednym ładowaniu. Oczywiście, im intensywniej wykorzystywane są funkcjonalności urządzenia, tym ów czas ulega skróceniu.
Amazfit Balance to nowy smartwatch, który sam producent określa jako model z grupy “lifestyle”. Oznacza to, że sprzęt ten nie jest kierowany do profesjonalnych czy nawet pół-profesjonalnych sportowców, ale raczej do osób, które żyją aktywnie i zdrowo. Lub chociaż próbują.
Próby te zresztą będą miały solidne wsparcie, bo nowy Amazfit Balance oferuje sporo przydatnych funkcji, z których część korzysta, a jakże, z algorytmów AI. Jedną z nich jest chociażby Zepp AI Fitness Coach – osobisty trener w postaci aplikacji, która dopasowuje obciążenie treningowe do wyników i możliwości użytkownika, systematycznie budując odpowiednie plany treningowe. AI pomaga także w procesach analizy danych zbieranych przez sensory urządzenia. Efektem jest jeszcze dokładniejszy zestaw informacji nt. jakości snu czy poziomu stresu. Tzw. analiza Gotowości bada zarówno fizyczny, jak i psychiczny aspekt wypoczynku, uwzględniając wiele różnych elementów.
Oczywiście, Amazfit oferuje obsługiwane przez nowe urządzenie dodatkowe funkcjonalności za niewielką subskrypcją – są to, po raz pierwszy w Europie, Zepp Aura czyli szczegółowa analiza snu, oraz wspomniany już zaawansowany trener osobisty.
Ważną nowością są płatności zbliżeniowe. Nareszcie zapłacimy zegarkiem dzięki modułowi NFC i aplikacji Zepp Pay. Ta, we współpracy z MasterCard, na początku współpracować będzie z szeregiem europejskich banków – w Polsce będą to Santander, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz DiPocket Limited.
Na polski rynek urządzenie trafi jeszcze we wrześniu, w cenie 1119 złotych.
Na wydarzeniu gościł nasz Redaktor Naczelny, Krzysztof Bogacki. Jego relację zobaczycie poniżej.