GUS podaje, że udział e-handlu w sprzedaży spadł w grudniu o 2,3%
Joanna Żabnicka
Główny Urząd Statystyczny podał wyniki badań na temat udziału handlu elektronicznego w ogólnej sprzedaży detalicznej w ostatnim miesiącu zeszłego roku.
Ponieważ wyniki mogą nieco szokować – zwłaszcza, że chodzi o grudzień – trzeba dodać, że badania dotyczą cen stałych (a zatem towarów nie z wyprzedaży) oraz firm zatrudniających więcej niż 9 osób.
„W grudniu w porównaniu z listopadem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 11%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 11,7% w listopadzie 2023 r. do 9,4% w grudniu br” – czytamy w komunikacie.
„Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 24,5% przed miesiącem do 17,3%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 30,9% do 26,2%), 'meble, rtv, agd’ (z 20,8% do 17,8%)”.