Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalny rynek monitorów ma się ożywić w 2024 roku, a dostawy wzrosnąć o 2%

Najnowsze ustalenia TrendForce pokazują, że globalne dostawy monitorów spadły o 7,3% w 2023 r., do 125 milionów sztuk – czyli poniżej poziomu sprzed pandemii.

Biorąc pod uwagę niską bazę dostaw w 2023 r., a także potencjał stopniowego ożywienia gospodarczego i typowy cykl wymiany komputerów osobistych trwający od 4 do 5 lat, oczekuje się, że komputery zakupione w czasie pandemii zostaną zmodernizowane w okresie od drugiej połowy 2024 r. do 2025 r. Przewiduje się, że spowoduje to 2-procentowy wzrost globalnych dostaw monitorów w 2024 r., który powinien osiągnąć około 128 milionów sztuk.

Trzy największe komercyjne marki monitorów odnotowały ponad dwudziestoprocentowy spadek dostaw

Gwałtowny wzrost liczby niezrealizowanych zamówień biznesowych w Europie i Ameryce w pierwszej połowie 2022 r. podniósł poziom bazowy dostaw marek komercyjnych w tym roku. Jednak do 2023 r. popyt na rynku komercyjnym znacznie się zmniejszył, co doprowadziło do spadku dostaw rok do roku o 20,4% w przypadku Dell, 20,7% w przypadku HP i 21,4% w przypadku Lenovo – każdy spadek o ponad dwadzieścia procent.

Z kolei niektóre marki konsumenckie przeciwstawiły się temu trendowi i odnotowały wzrost dostaw w 2023 r. W szczególności firma AOC/Philips skorzystała na dużym popycie na chińskim rynku gier, odnotowując wzrost dostaw o 8,8%. Firma Acer strategicznie zmodernizowała swoje produkty pracujące w trybie 60/75 Hz do 100 Hz przy minimalnej różnicy cen, co zaowocowało wzrostem o 6,7%.

Cele dotyczące dostaw na rok 2024 pozostają skromne, a Lenovo wyróżnia się ambitnymi celami i dużą ambicją

TrendForce zauważa, że przewidywania w zakresie dostaw wśród marek monitorów komercyjnych i konsumenckich pozostają skromne. Jednakże Lenovo wyznaczyło sobie ambitne cele, chcąc zwiększyć poziom dostaw o około 20%. Marki konsumenckie AOC/Philips, MSI, ASUS i Acer wyznaczyły sobie cele dotyczące rocznego wzrostu dostaw na poziomie ponad 10%. Z drugiej strony Samsung Electronics, LG Electronics i BenQ przewidują mniejsze wzrosty dostaw na rok 2024, koncentrując się na rentowności i liniach produktów z najwyższej półki.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE