Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Firmy Eve i Blade rozszerzają partnerstwo „latających samochodów” na Europę 

W poniedziałek producent samolotów elektrycznych Eve i firma Blade Air Mobility poinformowali, że rozszerzają współpracę w celu zintegrowania wyczekiwanego latającego samochodu Eve z europejską siatką tras Blade, zaczynając od Francji.

Jak podaje Reuters, umowa jest zgodna z podobnymi umowami między firmami, które obecnie uczestniczą w Paris Airshow, w celu korzystania z elektrycznych pojazdów pionowego startu i lądowania Eve (eVTOL) w Indiach i Stanach Zjednoczonych.

Nie wiadomo, czy umowa obejmie nowe zakupy eVTOL przez Blade, którego obecna europejska działalność obejmuje latanie konwencjonalnymi helikopterami między Niceą a Monako. Eve i Blade zgodziły się w zeszłym roku na rozmieszczenie do 200 samolotów elektrycznych w Indiach, po podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego operacji w USA, gdzie Eve spodziewa się dostarczać do 60 pojazdów rocznie.

Eve jest kontrolowana przez brazylijskiego producenta samolotów Embraer i spodziewa się rozpocząć komercyjną eksploatację swojego pojazdu w 2026 roku. Eve i Blade powiedzieli w oświadczeniu, że zgodnie z nowym protokołem ustaleń Blade skupi się na opracowaniu praktycznych zastosowań mobilności lotniczej, w tym na określeniu przyszłych tras we Francji i innych krajach europejskich.

„Przedłużenie naszej współpracy z Eve podkreśla zaangażowanie Blade w przewodzenie w przejściu z pionowego samolotu konwencjonalnego na elektryczny” – powiedział Rob Wiesenthal, dyrektor generalny Blade.

Blade nabył w zeszłym roku czarterowe i regularne operacje lotnicze europejskich firm Monacair, Heli Securite i Azur Helicoptere, które, jak powiedział, będą „kluczowe” dla trwających dyskusji technicznych i handlowych z Eve.

Dyrektor generalny Eve, Andre Stein, powiedział, że spodziewa się, że rozszerzona współpraca z Blade pozwoli firmom połączyć wiedzę i zasoby, aby uczynić podróżowanie bardziej dostępnym i wprowadzić ulepszenia w zakresie ochrony środowiska.

Eve ma portfel prawie 2800 zamówień przed rozpoczęciem produkcji, a jej rozwój jest wspierany przez inwestorów, takich jak United Airlines i Rolls-Royce. Firma niedawno ogłosiła pierwszych dostawców sprzętu dla swoich eVTOL i spodziewa się rozpocząć budowę pierwszego pełnowymiarowego prototypu w drugiej połowie roku. Dodatkowe testy planowane są na 2024 rok.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE