Epson wspiera akcje “Operacja Czysta Rzeka” potwierdzając, że dbałość o stan środowiska naturalnego jest wdrukowana w DNA firmy.
Krzysztof Bogacki
Epson od dekad we wszystkich swoich działaniach zwracał uwagę na ekologię i to w jaki sposób produkty, które wytwarza, wpływają na środowisko. Geneza tego tkwi m.in. w Monozukuri – japońskim harmonijnym podejściu do pracy, jako elementu relacji ze światem.
Można powiedzieć, że dbałość o stan środowiska naturalnego jest wdrukowana w DNA firmy, a dodatkowo rozwinięte zostało przez lata świadomego rozwoju z uwzględnieniem wpływu działań firmy na otoczenie. Elementem filozofii Epson jest zasada „myśl globalnie, działaj lokalnie”
Chociaż dziś zjawisko tzw. greenwashingu jest dość powszechne, to jednak za wieloma akcjami proekologicznymi realizowanymi przez firmy stoją dobre intencje. Świetnym przykładem są działania Epsona, który, jak podkreślił w wywiadzie dla IT Resellera Krzysztof Modrzewski, prezes firmy w Polsce, „Epson był ekologiczny zanim stało się to modne”.
Rzeczywiście, działania japońskiej firmy nie ograniczają się do „zielonych” haseł. Epson od lat angażuje się w pro-ekologiczne projekty, a w swoich rozwiązaniach stara się podchodzić z uwagą do kwestii środowiskowych. To zaangażowanie przybiera nieraz formę wspierania lokalnych inicjatyw proekologicznych. W Polsce dobrym przykładem jest kolejny już udział Epsona w Operacji Czysta Rzeka. W poniższym filmie, wraz z organizatorami i przedstawicielami firmy Epsona podsumowujemy tegoroczną edycję.
„To akcja sprzątania rzek i jezior (…) W tym roku ponad 7000 ludzi w marcu i kwietniu wyszło w teren i zebraliśmy ponad 200 ton śmieci i odpadów znad polskich rzek i jezior. Łącznie od 2019 roku, w akcji wzięło udział ponad 15 tysięcy ludzi, którym udało się zebrać ponad 450 ton śmieci. Tym jest Operacja Czysta Rzeka.” – zaznaczył Daniel Parol, organizator Operacji Czysta Rzeka.
„Chciałabym bardzo serdecznie podziękować wszystkim partnerom oraz zespołowi Epson, którzy uczestniczyli w ostatniej Operacji Czysta Rzeka, która odbyła się na Mazurach (…) podczas spotkania dla partnerów „Epson Kick Off”– podkreśliła Ewa Pytlak, Koordynatorka Marketingu i PR w Epson Polska.
„Chciałbym podziękować naszym partnerom za liczne przybycie na coroczny Kick Off i aktywny udział w Operacji Czysta Rzeka. Dzięki temu, pozostawimy to miejsce czystszym niż było jeszcze kilka dni temu” – dodał Robert Reszkowski, Business Sales Manager w Epson Polska.
Innowacje ekologiczne
Oprócz inwestycji wprowadzanych wewnątrz firmy, raport opisuje także innowacje, które pomagają każdemu klientowi Epsona odnaleźć własną drogę w kierunku zrównoważonej przyszłości. Należą do nich na przykład oferowane przez firmę drukarki w technologii Heat-Free, czyli takiej, która nie wymaga użycia ciepła oraz obniża zużycie energii elektrycznej (i związaną z tym emisję gazów cieplarnianych) nawet o 83%. Jej wdrożenie w całej Europie mogłoby obniżyć zużycie energii o 1 mld kWh rocznie i emisję CO2 o 410 000 ton. Technologia niewymagająca użycia ciepła była podstawą do nawiązanie partnerstwa Epson z National Geographic i podjęcia działań na rzecz zahamowania procesu topnienia wiecznej zmarzliny oraz związanej z tym emisji metanu. Także drukarki klasy EcoTank eliminując konieczność korzystania z wymiennych kartridżów oferują ekologiczne korzyści. Do tej pory zapobiegły wprowadzeniu do środowiska 1,6 mln ton zużytych materiałów eksploatacyjnych opartych na tworzywach sztucznych.
W ciągu najbliższej dekady Epson planuje przeznaczyć 100 mld jenów (około 770 mln euro) na transformację swojej działalności w celu pełnego wdrożenia zasad zrównoważonej gospodarki. Te inwestycje będą miały na celu obniżenie emisyjności oraz zamknięcie pętli wykorzystania surowców w ramach działalności firmy.
Epson od lat jest zaangażowany środowiskowo – czego potwierdzeniem jest nagroda IT Champion 2022 w kategorii “Działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju”, mimo coraz silniejszej w ostatnich latach konkurencji, firma wciąż pozostaje wzorem dla innych marek.