Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Cyber Monday – czy w USA padnie rekord wydanych 12 miliardów dolarów? Jak będzie u nas?

Szacuje się, że w Cyber Poniedziałek, największy dzień zakupów online w USA, kupujący w tym kraju wydadzą od 12 do 12,4 miliarda dolarów. Oczekuje się, że znaczna część tych wydatków, około 4 miliardów dolarów, zostanie zrealizowana między godziną 18:00 a 23:00 EST, czyli przez klientów robiących zakupy w ostatniej chwili. 

Według wstępnych szacunków Adobe Digital Insights, wydatki online w Cyber Poniedziałek przekroczą 12 miliardów dolarów, co będzie rekordem, ponieważ łowcy przecen łapią okazje na takie przedmioty, jak lalki Barbie, zestawy Lego, słuchawki i inteligentne zegarki.

Jak podaje Reuters, w ostatecznym rozrachunku oznaczałoby to wzrost o 9,7% w porównaniu z 11,3 miliardami dolarów wydanymi w zeszłym roku tego dnia.

Sprzedawcy detaliczni namawiają zmęczonych inflacją klientów w USA do otwarcia portfeli w Cyber Monday za pomocą powiadomień push, wiadomości tekstowych i reklam przesyłanych strumieniowo wideo, reklamujących mocno przecenione kosmetyki, elektronikę, zabawki, odzież i inne produkty.

Według Adobe Analytics, który śledzi dane za pośrednictwem usługi Adobe Experience Cloud dla platform handlu elektronicznego, wydaje się, że te działania przyniosły skutek – według stanu na godzinę 18:00 czasu wschodniego (23:00 GMT) amerykańscy kupujący wydali w Internecie 8,3 miliarda dolarów. Według danych firmy oczekuje się, że rekordowa liczba klientów, którzy chcą zrobić zakupy świąteczne ze względu na cenę, w ramach Cyber Poniedziałku skorzysta z usług „kup teraz, zapłać później”, aby odciążyć swoje portfele.

Według firmy analitycznej Criteo, która śledzi sprzedaż ponad 700 marek i sprzedawców detalicznych w Stanach Zjednoczonych, klienci polują na okazje od godziny 12:00 w poniedziałek, a transakcje przeprowadzane w ciągu pierwszych 12 godzin dnia przekraczają kwotę transakcji zrealizowanych w tym samym okresie w 2022 r.

Amazon rozpoczął promocję Cyber Monday już w sobotę, obejmującą rabaty do 46% na niektóre urządzenia kuchenne Instant Pot, 37% zniżki na niektóre blendery Vitamix i 35% zniżki na urządzenia Amazon. Pragnący zdobycia udziału w rynku Walmart obniżył ceny w niedzielny wieczór, przyłączając się do trendu wczesnych obniżek sprzedawców detalicznych w główne dni zakupowe. W poniedziałek Walmart zwiększył rabaty na niektóre ubrania do 60%, w porównaniu z 50% oferowanymi w Czarny Piątek.

*

Jak do listopadowych promocji Black Friday i Cyber Monday podchodzą Polacy? Chociaż jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi istnienia tych dni w kalendarzu, to wciąż wydaje się, że nie reagujemy na nie tak histerycznie jak Amerykanie.

„Chociaż ostatni piątek listopada jako dzień rekordowych rabatów na start przedświątecznych zakupów zagościł w Polsce stosunkowo niedawno, dla 88% osób ta tradycja jest już znana. W ubiegłym roku świadomość dotyczącą Black Friday i Cyber Monday deklarowało 86% ankietowanych. Co ciekawe, wiemy, na czym polegają te specjalne dni, ale… nie do końca potrafimy je umiejscowić w czasie. 35% respondentów przyznaje, że nie wie, kiedy wypada Black Friday” – podaje PAYBACK na swojej stronie.

Wiemy zatem, że coś dzwoni, ale nie do końca gdzie (czy może raczej: kiedy). Niemniej świadomość tego, że istnieją Black Friday i Cyber Monday rośnie z roku na rok.

Motywacje zakupowe w Polsce zapewne są podobne jak w Stanach Zjednoczonych, a zatem wciąż sprawdzamy opłacalność ofert w kontekście inflacji i próbujemy w tych dniach zakupić świąteczne prezenty. To dwie główne motywacje, jeśli chodzi o tak zwane „polowanie na okazje”.

Jak podsumowuje businessinsider.com.pl, na tle Europy wyróżniamy się nieco innymi preferencjami, jeśli chodzi o wybierane kategorie zakupowe w Black Friday. Interesują nas odzież (41%), elektronika (33%) oraz kategorie prezentowe, w tym zdrowie i uroda (24%), książki (18%) oraz zabawki (17%).

Komisja Europejska: przejęcie firmy iRobot przez Amazon może zagrozić konkurencji 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE